Gå til innhold
Arkivverket

[#39138] Kirkebøker- Bjugn i Sør Trøndelag,perioden 1810-1848


Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Er det noen som har tilgang på kirkebøker for Bjugn (Ørland) fra perioden 1810-1848? Søker opplysninger på Anders Andersen-født ca.1810, og på kona Siri Anna Eriksdatter-født ca.1813. De fikk bla. sønnen Edvard Andersen i 1848. Alt av opplysninger av interesse. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Det er vel denne familien du ønsker opplysninger om: Lenke Jeg har Leif Wahls Gårdshistorie for Nes, bind III fra biblioteket og finner denne familien på side 114 under Melum, Tøllesvik 192-193-194-195C gnr 3, bnr 2. Om Edvard, f. 29.05.1848, står det at han ble bosatt i Hammerfest. 'Han har stor slekt der, og tok Vahl som etternavn'.Anders Andersen ble gift 20.08.1847 med Serianna Eriksd. Haldorhavn, f. 01.07.1815, datter av gårdmann Erik Sivertsen på Haldorhavn.Anders Andersens foreldre var Anders Christiansen (døde 71 år gammel i 1842) og Susanna Monsdatter Melum, f. 1771.mvh Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

- skrev feil årstall for giftemålet mellom Serianna og Anders:Det skal være 1843. Serianna er oppgitt født i Melhus, men konfirmert 23.10.1831 fra Haldorhavn.Seriannas foreldre er Maren Hedvik (f. 1790 på Haldorhavn) - gift med Erik Sivertsen (Hellem)som overtok Haldorhavn etter Maren Hedviks far Christian Jørgensen (døde 30.06.1811 med oppgitt alder 63 år). 'Christian Jørgensen var gift da han kom til Haldorhavn med enken Siri Johnsdtr. f. 1752, uviss hvor.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Aud. Takk for hjelpen, det var hyggelig at det var noen som kunne hjelpe meg videre. Kan nevne at Edvard brukte navnet Vahl ved ekteskapinngåelsen i Hammerfest, men etterkommerne bruker Wahl som etternavn. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Kjell - hyggelig å kunne hjelpe. Det er selvfølgelig mange flere opplysninger om denne familien i Leif Wahls Gårdshistorie. Jeg vet ikke om du kan låne heftene på fjernlån. Dersom du er interessert, kan jeg kopiere de aktuelle sidene og sende deg pr post. Bjugn kommune har forresten egen hjemmeside, så hvis du vil vite hvor disse gårdene ligger, kan du gå inn på kart (på høyre side på hjemmesiden)og søke dem opp der. http://www.bjugn.kommune.no/?pageid=500000008mvh Aud M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Aud. Takker hjerteligst for ditt tilbud på kopiering av de aktuelle sidene fra Leif Wahls gårdshistorie. Tror det kan være lurt av meg å låne boken,det er en enkel sak via det lokale biblioteket. Det kan være andre opplysninger å finne i boken som også kan være av interesse. Takk for din hjelpsomhet. Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.