Gå til innhold
Arkivverket

[#39147] Sende i Verdal - Berit Baardsdtr


Gjest Knut Inge Apesland
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Inge Apesland

Hei. Først: TUSEN TAKK for de flotte registrerte kirkebøker (fødselsregister og dødsregister) som er registrert her i DA. En kjemperessurs for oss som befinner oss langt unna statsarkivet i T.heim.Så en etterlysning:Baard Olsen Sende (ca. 1725-1811). Gårdbruker og selveier på nedre-Sende. Han overtok gården etter sin far i 1759. Gift med Berit Baardsdtr (ca. 1743-1825). Berits foreldre: Baard ????Baard døde 10.03 1811 på nedre-Sende, Berit døde 11.02. 1825 som kårkone på nedre-Sende. Baard og Berit overlot gården til sin datter Ingeborg.Kjenner noen foreldrene til Berit Baardsdtr (1743-1825) ?Jeg takker på forhånd for mulig hjelp.Har lagt merke til at bl.a. T. Okkenhaug her i DA har masse info om Verdalskelter.mvh Knut Inge Apesland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Verdalbøkene bd. IV, s.77, Hofstadætten:1) Beret Bårdsdt., f.Hofstad 1744. Gift 1766 Bård Olsen f. Sende 1724.2) Marit Toresdt., død Hofstad 1760 2 år 4 mnd. 1.gift 1723 Ole Ellingsen Bunes, Follo, død Follo 1732. 2.gift 1734 Bård Pedersen Moen, Hofstad, død Hofstad 1756 61 år.Barn 1.g var 3, se øvre Vistætten. Barn 2.g var 3: Ole på Fåren, Eskild på Karmhus og Beret på Sende.3) Tore Tørrissen Hofstad, død Hofstad 1731 66 1/3 år av Vatersott. Gift med Gjertrud Sivertsdt. 3 barn: Gjertrud på Tiller, Kirsten på Haga og Marit på Hofstad.4) Tørris Øgstad (34 år i 1665)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Inge Apesland

Jeg kan bare si TUSEN TAKK. Er imponert over kunnskapen, interessen og responsen der ute.mvh Knut Inge Apesland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Ja, hun er ikke borte når det gjelder Verdal Oslodamen Berit heller, men så har hun sine røtter djupt forankra i Verdalsjorda hun også. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Inge Apesland

Ja det skal være visst at kunnskapen om Verdalsslekter også finnes i Oslo.Har ikke Verdalsrøtter selv - men pga sterkt utviklet slektsinteresse, så graver jeg nå også rundt forbi i landet for slekt og venner.Verdalsslekter for min svoger og barn - har fått en del gratis fra hans familie i Verdal - de vet noe men ikke mye. Derfor er kirkeboksoppføringene fra hele 1800-tallet + / -kjempeflotte. Har tidligere fjernlånt Verdalsbøkene på biblioteket også - men der fint lite om husmannsslektene. Men gårdsomtalene er relativt bra.mvh Knut Inge A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.