Gå til innhold
Arkivverket

[#39150] Hvor kom Alfred W. Andreasen (Cast Iron Company, Minneapolis) fra?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jeg har en venn som 'collects' gammel 'cast iron pieces' - krumkake, goro, vaffler irons, osv. Han vil gi programmer om dem og mannen som begynt 'the company' som het Alfred W. Andreasen & Co. Alfred f. 7 jan. 1874, d. 8 juni 1957. Bosted Minneapolis, MN. Hvor kom han fra? Kan noen hjelpe oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg kan ikke finne han i Minnesota death index.I World War I Draft Registration Cards, 1918 sies det Naturalisert borger Alfred Anderson er farmer og født 7. januar 1874. Hans kone heter Anna Krestene Anderson og er bosatt i Pine county.Finner ingen soleklare kandidater i 1910 - 1920 - 1930.Er du sikker på han var fra Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk begge to. Jeg er ikke sikkert han er f. Norge, men hva dere har funnet ser godt ut. Hvor fant du Jan Peter om Co. etablert 1893?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, det stod som en kommentar her: Lenke42. ANDRESEN, ALFRED. ADVERTISEMENTS, 1897. 3 items. P 19. Advertisements from the firm Alfred Andresen, the Western Importer, Minneapolis, established in 1893, regarding such items as “Sundhets Saltet” and other medications, spinning wheels, and kromkagejern.Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Kandidat:Minnesota Death Index, 1908-2002 RecordName: Alfred M. Andreson Aka AndresenDeath Date: 30 May 1949Death County: HennepinState File Number: 020899Certificate Number: 020899Certificate Year: 1949Record Number: 1096744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

You people on digitalarkivet are so smart! Takk til alle. Jeg skal prove aa skrive til Lori L. Takk igjen fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.