Gå til innhold
Arkivverket

[#39153] H.M. Kongens fortenestemedalje


Gjest Gunnar Sigdestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sigdestad

Litt på sida-tema i dette forumet, men er det nokon som veit om det er ein stad på internett med oversikt over folk som har fått tildelt H.M. Kongens fortenestemedalje? Eg har prøvd å leite, men utan resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Wendel

HeiDet heter fortjenstmedalje - altså UTEN e-en.Jeg er usikker på om du kan skrive FORTENSTMEDALJE som en slags nynorskversjon.Fylkesmannen har oversikt, trolig på nettet, over dem som har fått den i dataalderen.De som er av eldre dato er oppført i statskalenderen (hør feks på fylkesbiblioteket).Vh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Se på Kongehusets hjemmeside, under lenken 'Aktuelt', velg deretter 'Tildelinger'. Der finner du tildelinger av Kongens Fortjenstmedalje m.m. for årene 2002-2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Tusen takk til Lars og Ketil for tips.Ved henvendelse til fylkesmannskontoret i Sogn og Fjordane fekk eg liste over tildelingar dei siste 25 åra. Lister som var frå før 1981 var sende til Statsarkivet i Bergen. Elles fekk eg opplyst at Slottet driv og lagar oversikt bakover i tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.