Gå til innhold
Arkivverket

[#39158] Hvor er Johan Olai Bergesn og hustru Kaia Augustai Folketellingen 1900


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Snekkersvens Johan Olai Bergesen ble viet i Bergen Byfogedembede den 4.mai 1895. Kaia Augusta Bergesen (f. Torgersen (sollied)) døde 3.juli 1906 i Bergen .Bosted Geble Pedersensgt. Jeg fant Johan Olai Bergesen under Stemmerettsfortegnelse i Bergen 1906- men hvor i all verden er de i folketellingen 1900. Kan noen hjelpe? Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Hei Jan Frode.For at vi skal kunne hjelpe deg,har det vært mye enklere dersom du hadde gitt oss flere opplysninger! Når tror du at de nevnte folka født? Hvor i geografien tror du at de kommer fra? Hva var 'bruksnavnet' til personene? Jeg har jevnlig møtt tilfeller der 'dåpsnavnet' var en ting og bruksnavnet var en annen. I din forespørsel heter mannen 'Johan Olai'. Kan det være at bruksnavnet var 'Olai'?Jeg har ofte truffet på feilregistreringer/feiltolkninger av navn Digitalarkivet. Ha alltid dette i mente når du søker!Det finnes en familie i Krohnstadsmuget i Bergen #17829/17830 der mannen heter Olai Berentsen (1867) og kona heter Kaia Berentsen (f 1873). Kan dette være noen du søker etter?Mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.