Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Guttorm Flygel

[#39160] Maren Anna Burmester - Tysfjord/Lødingen/Trondenes/?

Recommended Posts

Gjest Guttorm Flygel

Maren Anna Burmester var født 30 apr 1816 i Hamarøy av foreldre Nils Christian Burmester og Sophia Elisabeth Hansdatter. Maren Anna fikk ei 'uekte' datter i 1837 med Ditlev Henrik Linchausen. I 1839 ble Maren Anna gift med Isak Ellingsen. Isak døde i 1852 i Bogen i Tysfjord. De fikk mange barn. I sep 1857 flytter Maren Anna til Trondenes. Jeg kan ikke finne henne i folketellinga 1865, så da er hun vel død en gang mellom sep 1857 og 1865. Kan noen hjelpe meg å finne når/hvor Maren Anna Burmester døde? Mvh Guttorm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gro Berit Sternang

Familien er reg. i Folk og slekt i Trondenes. 4 barn kom til Trondenes: Elisabet, Emelia, Nikolina og Hanna Dortea.Om Emelia står det: dro til Tromsø, Tromsøysund.Det er ikke nevnt noe om at Maren Anna døde her.Mvh Gro Berit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guttorm Flygel

Jeg lurer på om jeg har funnet Maren Anna Burmester i Ft 1865. I Trondenes på gården Berg er det ei Maren Barmedter?? som er enke og født i 1816. Barmedter?? kan vel være ei feiltolking av Burmester? Er det noen som kan sjekke orginalene av Ft 1865 dette stedet for å se om det kan være Burmester? Da kan det jo likevel være at hun døde i Trondenes mellom 1865 og 1875?Mvh Guttorm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guttorm Flygel

Det må vel også være Maren Anna Burmester jeg finner i Ft 1875 i Tranøy på gården Dyrøkløven. Her er hun skrevet som Maren Anna Nilsdatter født 1816 i Lødingen og er tilreisende hos sin datter Elisabeth Sofie Isaksdatter. Men når/hvor døde hun?Mvh Guttorm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Steinar Olsen

heiMaren er nr. 14 i 1894SO

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Guttorm Flygel

Takk for hjelp Steinar, da var denne gåta løst!Mvh Guttorm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.