Gå til innhold
Arkivverket

[#39160] Maren Anna Burmester - Tysfjord/Lødingen/Trondenes/?


Gjest Guttorm Flygel
 Del

Recommended Posts

Gjest Guttorm Flygel

Maren Anna Burmester var født 30 apr 1816 i Hamarøy av foreldre Nils Christian Burmester og Sophia Elisabeth Hansdatter. Maren Anna fikk ei 'uekte' datter i 1837 med Ditlev Henrik Linchausen. I 1839 ble Maren Anna gift med Isak Ellingsen. Isak døde i 1852 i Bogen i Tysfjord. De fikk mange barn. I sep 1857 flytter Maren Anna til Trondenes. Jeg kan ikke finne henne i folketellinga 1865, så da er hun vel død en gang mellom sep 1857 og 1865. Kan noen hjelpe meg å finne når/hvor Maren Anna Burmester døde? Mvh Guttorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Familien er reg. i Folk og slekt i Trondenes. 4 barn kom til Trondenes: Elisabet, Emelia, Nikolina og Hanna Dortea.Om Emelia står det: dro til Tromsø, Tromsøysund.Det er ikke nevnt noe om at Maren Anna døde her.Mvh Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Guttorm Flygel

Jeg lurer på om jeg har funnet Maren Anna Burmester i Ft 1865. I Trondenes på gården Berg er det ei Maren Barmedter?? som er enke og født i 1816. Barmedter?? kan vel være ei feiltolking av Burmester? Er det noen som kan sjekke orginalene av Ft 1865 dette stedet for å se om det kan være Burmester? Da kan det jo likevel være at hun døde i Trondenes mellom 1865 og 1875?Mvh Guttorm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Flygel

Det må vel også være Maren Anna Burmester jeg finner i Ft 1875 i Tranøy på gården Dyrøkløven. Her er hun skrevet som Maren Anna Nilsdatter født 1816 i Lødingen og er tilreisende hos sin datter Elisabeth Sofie Isaksdatter. Men når/hvor døde hun?Mvh Guttorm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.