Gå til innhold
Arkivverket

[#39162] Aanon Garsen, sørlandet ?


Gjest Ingunn Randa Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingunn Randa Dahl

Jeg behøver hjelp med Aanon Garsen, det eneste jeg vet om ham er navnet og at han giftet seg med Ane Michelsdtr. 2/4-1782 Landvik, Aust Agder. Hun var født 1754 Landvik. Han må ha dødd før 1801, for ved denne folketellingen er Ane enke for andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Aanon GARSEN Marriage: Spouse: Ane MICHELSDRMarriage: 02 Apr 1782 Place: Hommedal, Aust-Agder, NorwayCollection Details: Landvik; Den Norske Kirke--------------------------------------------------Paret har tre barn:Gunvor, døpt 29.6.1785, Michel, døpt 21.3.1787 og Mads, døpt 16.11.1788 (FS/VRI).I FS/VRI finner jeg følgende kandidtater:Aanen Garsen Watne [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=27929369&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeLenkeLenkeog Aanen Garsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Det virker som om Gar(d) (Aanensen får fire sønner som kalles Aanon, hvorav sansynligvis bare den siste vokser opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Randa Dahl

Tusen takk for hjelpen begge to. Aanon og Ane fikk ihvertfall ett barn til, Ved FT 1801 var hun oppført som enke for andre gang, spinner og med en sønn Aanon Aanonsen født 1795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Gar og Ånen er navn som var vanlige i Eiken sogn og Hægebostad sogn.LDS VRI med Batch-nr C422872 (1709-1788) dekker Øvre og nedre Kvinesdal prestegjeld, med Hægebostad, Eiken, Fjotland, Liknes og Feda sogn. Dersom ein gjør et søk (med Batch-nr) og Gar som far, får ein ei liste som først viser Hægebostad-gardsnavn og så viser Eiken-gardsnavn. Av dette kan ei finne ut at:Aanen Garsen f. 1740, [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=27929556&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=5&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Norway&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke er bror til Aase, f. 1742 Lenke og Staale, f. 1747 LenkeAanen Garsen, f. 1744 Lenke er bror til Anna Kristina, f. 1742 Lenke og Adrian, f. 1746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingunn Randa Dahl

Ja, da ble det strax mer komplisert (forstå meg rett, det skal jo være riktig) Hvilken Aanen er min ? Hvor store avstander er det snakk om her ? Det som er sikkert er at han er gift i Landvik AA. Jeg har ikke sett vielsen i krb. så jeg vet ikke hva det står om ham der. Kvinesdal, Hægebostad og Eiken ligger vel i Vest Agder ligger disse langt fra hverandre? Er dessverre ikke så kjent i dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.