Gå til innhold
Arkivverket

[#39179] var och när dog min farmorsfarfar


Gjest Vilmar Eriksson
 Del

Recommended Posts

Gjest Vilmar Eriksson

Enl bouppteckning dog Johan Johansson Järnbröst vid Altens(?)kopparverk år 1843. Var ligger detta kopparverk? Hur kan jag få reda på när dödsfallet inträffade och dödsorsaken? Han var ju bara 44 år.Enl uppgift flyttade hustrun Brita Cathrina (Cajsa)Olofsdotter Hardel och två barn tillbaka till Sverige. När? Vore tacksam för svar, helst E-post. Med vänlig hälsning Vilmar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det må være Alta kobberverk i Alta i Finnmark fylke. Dødsårsaken kan muligens være oppgitt i kirkeboka.Dersom du ønsker svar på e-post, må du oppgi e-postadressen din i et innlegg. Jeg råder deg likevel til å la folk hjelpe deg her i debattforumet, slik at alle kan se hva du har fått svar på og hva du ikke har fått svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilmar Eriksson

Tack för uppgiften om Alta kobberverk. Jag vet inte hur jag kan komma åt eventuella uppgifter i aktuell kirkeboka. Kanske finns någon i Finnmark som möjligen kan hjälpa mig antingen med uppgifter om hur jag själv kan söka eller än hellre bistå mig med uppgifterna. Svara gärna i debattforumet. Det vore också intressant att veta om det på något vis går att få fram uppgifter om min fmff anställning på kobberverket. Med vänlig hälsning, Vilmar med e-mailadress: tel016424058@yahoo.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.