Gå til innhold
Arkivverket

[#39188] Gina Gundersatter fra Vang på Hedmarken


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Gina Gundersdatter, trolig født 1859, fikk den 16.9.1884 en sønn Kristian som ble døpt i Vang den 11.1.1885. Han var født utenfor ekteskap og faren var oppgitt til ungkar Ole Nilsen f. 1857. Dette var begges '2.leirmaal'. Gina hadde trolig sønnen Ole fra før, men jeg har ikke klart å finne hvor og når han var født. Jeg kan heller ikke finne noe sikkert om Gina og Ole i kirkebøkene. Folketellingene kan tyde på at Ole giftet seg, men jeg skulle gjerne visst litt om anene. Om Gina blir det sagt at hun arbeidet som Bakstekone på storgårdene på Hedmarken. Kan noen hjelpe med opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Jorunn Stenberg

Tar opp igjen tråden fra dette gamle innlegget: Bjørg er du er så ta kontakt! Gina Gundersen er min tippoldemor på farssiden, via Ole Olsen (oldefar). Jeg har kartlagt noe rundt denne familien, men lite rundt Kristian. Vennlig hilsen Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Hei Jorunn. Dette var gledelig. Jeg har lagt henne 'på is' for en stund, men før jeg gjorde det tror jeg at jeg fant hennes foreldre. Nå skal jeg ta henne frem igjen! Hennes sønn Kristian er mine barns oldefar på farssiden. Gi meg email adressen din, så skal jeg sende litt av det jeg har funnet. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Stenberg

Hei igjen! Ja dette var veldig gledelig! Jeg har hennes foreldre, besteforeldre og 2 sett oldeforeldre 'inne'. Vi kan sikkert supplere hverandre. Vil gjerne høre om Kristian og hans etterkommere også. Mener mine foreldre har et gammelt bilde av Kristian og hans bror Ole (min olderfar) liggende. Kanskje av interesse? Har også bilder av Gina.Vil også gjøre deg oppmerksom på Tema 71867 som handler om Ginas far, Gunner Andersen, hvor jeg fikk god hjelp fra forumet.Du kan nå meg på sorn@online.no. Gleder meg! Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.