Gå til innhold
Arkivverket

[#39190] Fødde/gifte/døde i Alta, kva er 'gale' med basen?


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Det er fullt mogeleg å søkja, men det kjem opp treff berre frå 1860 åra, ikkje før. Eg søkte på fornamn byrjar på Jo, etternamn byrjar på Jo, då var det to treff på 1770-80 talet, og så 'byrja det med treff igjen på 1860 talet.Det same skjedde då eg prøvde fødde og gifte. Det er iallfall sikkert at det må vera nokre treff mellom der også? Eller er ikkje basen samanhengande frå 1735-1875? Då burde det vel vore spesifisert? Eg ser no at det er RHD sin base, er det dei som må kontaktast då?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Takk for meldingen din.Det ser ut som disse databasen kun er oppgitt med ytterår for en periode og at de ikke dekker alle årene i perioden. Hvis du velger år og 'alle termar' vil du få listet årene som inngår i databasen.Som en midlertidig løsning har jeg ordnet på databasetittelen, så får vi komme tilbake med dokumentasjon og evt. dele opp databasene i mindre databaser uten mangler seinere.Det kan også være at dette gjelder for andre databaser fra RHD. RHD-materialet ble laget i en helautomatisk prosess og vi har derfor ikke gått gjennom dem mtp mangler, men lagt dem ut slik vi har mottatt dem.Det kan også lønne seg å ta en titt i det samme kirkeboksmaterialet på RHD sine sider. Det er en del år siden vi mottok det materialet og det kan være de har oppdatert databasene på sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.