Gå til innhold
Arkivverket

[#39211] Josefine Jensdatter, f.1881 fra Onsø (pr. Fredrikstad)


Gjest Wenche Geitsund
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Geitsund

Alfred Gulbrandsen, Stenhugger, f. 1873, gift med Josefine Jensdatter, f.1881 fra Onsø (pr. Fredrikstad. FT1900. Navnene bekreftet da jeg fant vielsen til datteren Ragna Viola. Paret hadde disse barna (i ukronologisk rekkef.:) 1. Ragna Viola født i 1911 og gift med Sven Bäckman. De bodde etter krigen i Karlstad i Sverige. 2. Gudrun gift med min farfar Martin Pedersen Bergflødt. De bodde på Lierstranda og flyttet etter krigen til Oslo. 3. Alfild var gift med Anders Andersen. Anders jobbet på Drammen Glassverk. 4. Gustav gift med Emmy bodde på Lierstranda. 5. Valborg Adelheid født i 1921 gift med en for meg ukjent person og bodde etter krigen i Värmland i Sverige. 6. Gerda gift med Börje Anderson og bodde på Gullaug i Lier. 7. Normann født i 1924, gift og bodde på Raufoss. 8. Adolf gift og bodde etter krigen i Oslo, g.m. Ingeborg. 9. Sally Lorense g.m. Sigvald fra Danmark. 10. Hermine Idanda født i 1899. Hun var trolig gift med Nils Nilsen og jeg vet hun døde i Amerika. Vet ikke om det var flere barn. Jeg har funnet mye om Alfred, men ingen ting om min farmors mor. Har ikke funnet parets vilese. Håper noen kan gi meg litt hjelp så jeg kommer videre. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Litt på siden av det du spør om:Finner Hermine Nilson, 31 år, og Nils Nilson, 33 år, i Brooklyn, Kings, New York i US folketelling for 1930. Nils imigrerte i 1923 og Hermine i 1925. Nils jobber som 'cutter' i et 'stone company'. Ingen barn. En bror William Nilson, 29 år, bor sammen med de.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Hanne Line! Det var fint med de opplysningene du kom med som bekreftet mine som var litt dårlige. Litt på siden av det jeg spør om som du sier, men det gjør ingen ting. Jeg har også litt for lite info om barna til mine oldeforeldere. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Wenche Geitsund

Jeg har fortsatt ikke funnet ut noe mer om min oldemor Josefine og heller ikke parets vielse. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hei igjen! Jeg har funnet en 'kandidat' til oldemor Josefine. Jeg vet at hun bodde på pleiehjemmet i Røyken da hun døde og og under Digitalarkivets Gravsteiner på Kirkegårder i Røyken fant jeg en Marta Josefine F. Jensen, 23. okt. 1881. som døde 9. jan. 1975. Ble litt i tvil fordi jeg mener at det hun døde ti år tidligere. Kan det være feil avskrift? Min oldemor ble 83 år gammel mener jeg å huske. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Takk Kjellaug! Ja, den kandidaten har jeg tatt en titt på. Nå må jeg kanskje sjekke litt rundt denne damen først før jeg kan fastsette om det er henne. Datoene stemmer nesten. Veldig spennede om jeg har funnet oldemor. Kjenner du eller noen andre her, noe til denne damen? Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Wenche Geitsund

Hei alle som har hjulpet meg! Det ble nattearbeid, men jeg fant ekteskapet til Alfred og Josefine. Se innlegg nr 41666. Jeg fortsetter gjennom nevnte inlegg, Takk igjen. Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Geitsund

Hennes foreldre heter Jens Andersen 1817 og Anne Helene Johnsdatter 1831 og ble viet i Onsø 1971. Jeg har funnet tre av barna (bekreftet gjennom dåpsopplysninger Onsø). Disse er Josefine Karoline f. 1881, Anette Marie f. 1870, g.m. Hans Kjønigsen f.1867 fra Råde eller Onsø og Petrine Julie f. 1870. Da Anette døper sin sønn Kjønik i 1892 i Råde, finner jeg Edvard Jensen, Heia og Julius Jensen, Heia. Nå lurer jeg på om disse to kan være søsken til Josefine Karoline. Kjenner noen til disse to herrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.