Gå til innhold
Arkivverket

[#39226] Røros: Hvem var Jon Andersen Bjørgums kone Karen (farsnavn etc.)?


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jon Andersen Bjørgum døde i 1763 80 år, og er sannsynligvis identisk med Joen Biørgum 16 i manntallet 1701. Hans kone Karen døde etter ham, og jeg har kun sett henne et par ganger som fadder: Karen, Joen Biørgums hustru. Jeg søker først og fremst hennes farsnavn, men om noen vet noe mer om henne, er jeg svært glad for mer informasjon.Jon Andersen Bjørgum og Karen hadde barna Anders, Susanna, Barbro, Maria, Beritte (det er mulig det finnes flere).Datteren Susanna ble døpt 2/7 - 1724, og en av fadderne var Jon Olsen Bechosen. Jeg er interessert i å få vite om Karen eller for den del Jon Andersen hadde noe slektstilknytning til denne mannen.All informasjon er velkommen!Mvh Astrid Ryen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Hvor er Bjørgum? Det finnes en gård på Ekne i Skogn i Nord-Trøndelag med det navnet. Kanskje du finner noe i bind 2 av Skogn Historie(før 1801), som det sikkert er mulig å fjernlåne gjennom biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.