Gå til innhold
Arkivverket

[#39242] Ungkar og snekkermester 1877


Gjest Tove Tjøstheim Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Er det noen som har støtt på denne karen ; Abel Olsen ungkar og snekkermester i 1877 i følge avskrift kirkebok for Oppdal, Sør Trøndelag . Abel er oppgitt å være født i 1853 , hvor vet jeg ikke , finner han ikke hverken 1865 folktelling eller i 1900 tellingen . 1877 blir han oppgitt som barnefar til Elias født 1877 på gården Tilset , barnets mor Guri Olsdatter kom fra denne gården.Elias flytta i ung alder til Strand i Rogaland og bosatte seg der. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Har du sjekket denne da: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=304&teljing=ft1865&filnamn=f61511.wc2&amt=15&funnenr=219>LenkeStår det at Abel Ols. er født i 1853 eller står det bare -53?Ettersom du har lagt etterlysningen din under Hedmark - har du sjekket alle utflyttede som ligger i DA? Her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Forstår ikke hvorfor etterlysningen din kommer opp under Hedmark hos meg - sser jo at det står Sør-Trøndelag på Fylke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Den beste kanditen til nå er han fra Vanelven, 12 år i 1865 , fødselsåret hans er oppgitt til å være 1853 når sønnen blir døpt i Oppdal 1877 og det er det eneste holdepunktet jeg har .Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

Hei, ser nå at lenken min ikke har gått til noen Abel Olsen - aner ikke hvorfor - beklager det inntrufne, men nå finner jeg ikke den igjen! Det var ikke den samme som du hadde funnet selv ihvertfall.Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Løfter fram denne igjen, er det noen som har bygdeboka for Vannulven og kan se om det står noe om Ole Abelsen f ca 1827 på garden Ekrem sin sønn Abel Olsen f ca 1853 og hans skjebne?Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek

Jeg løfter fram denne etterlysningen i håp om at noen nye lesere kanhende drar kjensel på karen.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Når sønnen blir døpt i Oppdal er faren oppgitt å komme / være fra Trondhjem .Tove som fortsatt leter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.