Gå til innhold
Arkivverket

[#39251] Hans J. Berntsen Dorken-eie, Anne M. Nilsd. N. Holtet, Anne L. Berentsdtr Ulvin-


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei.Søker opplysninger om følgende 3 personers forfedre. Som alle er født i Eidsvold.1. Hans Jacob Berntsen Dorken-eie f.ca 1843.Eidsvold. d. 28.03.1921 i Stange. han ble gift med 2. Anne Mathea Nilsdtr Nedre Holtet? f.ca 1841 Eidsvold. d. 01.02.1904 i Stange 3.Anne Louise Berentsdtr Ulvin-eie f.ca 1849 fikk i 1880 et barn Marie med Nils Johannesen fra Biri. Vis ingen kjenner til disse, er det noen som vet om det finnes bygdebøker for Eidsvold...Mvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Under gården Holtet Nedre, Langset Prestegjeld, finner jeg under ft. 1865: Nils Olsen, gårdbruker, 61 år. Berthe M. Johnsdatter, hustru, 53 år. Sønnen Ole, 28, datteren MARTHEA, 25, hennes datter Thora Hanna Hansdatter, 2 år, sønnen Nicolai, 21 år, sønnen Bernt, 15 år, datteren Maren, 11 år. Kanskje det er denne familien du søker? Hilsen Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Jeg har enda flere opplysninger om dem jeg nevnte i mitt forrige innlegg. Hvis det har interesse, skal jeg lage en ny oversikt. Hilsen Ola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Gifte i Tangen kirke, Stange 24.10.1871:Ungk. Hans Jacob Berntsen, Spitalen, f. Eidsvold Doknæs-Eie, 28 1/2 år. Far Bernt Hansen.Pige Anne Marthea Nielsdtr., Spetalen, f. Nedre Holtet Eidsvold, 31 år. Far Niels Ols.Bernt Hansen var husmann på Spetalen nordre: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60417&gardpostnr=991&personpostnr=6466&merk=6466#ovre>LenkeNils Olsen var bruker på Nestun Ner-Holtet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Husmann og enkemann Bernt Hansen, 'Sleppen under Ulvin' (Olvisleppa)døde 02.01.1903. Dødsfallet anmeldt til sorenskriveren dagen etter. Han var oppgitt å være født 1819. 'Intet efterladt'. Barn: Hans Berntsen, Spetalen Stange, Kristian Berntsen, Rundtom Stange, Jens Berntsen, Ulvinlien, Martin Berntsen, Korslund, Berthe Marie, gift med Ole Kristoffersen Moestueie i Stange. Barn etter avdød datter Louise: Søn Bernt Olsen, Korslund, Marie Olsdatter, Korslund. Barn etter avdød datter Gusta (navn ikke nevnt, men en sønn og to døtre)Anne Lovise Berntsdatter, f. 1849 var altså søster til Hans Jakob.Bernt Hansen ble husmann på Olvisleppa om lag 1880 etter å ha vært husmann på Spetalen. Hans far Hans Olsson (om lag 1790-18.06.1871) kjenner jeg ikke opphavet til. Mora Johanne Larsdotter (1790-21.05.1868) var fra en plass under Store-Hverva i Stange. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60237&gardpostnr=1458&personpostnr=8141&merk=8141#ovre>LenkeMaren Gudbrandsdatter var antakelig fra plassen Dokneshaugen (Haugen). I følge kommunkantbok nr. 1 for Eidsvoll ble Maren Gudbrandsdatter Dokneseie konfirmert 09.10.1831. Foreldre var i så fall Gudbrand Gulliksson (om lag 1781-1861) og Kristine Olsdotter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Oi.. tusen takk alle sammen.. ble jeg kjempe glad :)om noen sitter med flere opplysninger, så tar jeg gjerne med deg og :)igjen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.