Gå til innhold
Arkivverket

[#39268] Sverige


Gjest Maeianne Gustavsen Nordal
 Del

Recommended Posts

Gjest Maeianne Gustavsen Nordal

Hei!!!!Jeg leiter etter min olderfars fødested i sverige. Det er ingen som vet hvor han kommer fra. Det jeg vet er at han kom til Norge å reiste til Rjukan som rallar. Han heter Gustav Andersen og er født Ca 19.03.1870 og døde ca 19.03.1947.Jeg har også en oldemor som ingen vet kommer fra det jeg vet er at hun bodde på Rjukan. Hun het Hana Andersen som gift,som pike vet jeg ikke. Hun var født ca 18.03.1879 og døde i ca 19.09.1926.Jeg er ganske ny i gemet å håper at noen kan hjelpe meg.Mhv Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Det kan være lurt å sjekke hva som står innført i kirkeboken når barna blir født. Har du deres navn og fødselsdato? Vielsen gir også nyttige opplysninger.Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Skannede kirkebøker Rjukan: f. 3/5 dpt. 11/6 1911 Ragnhild, foreldre tårnformand Gustav Andersen, f. 1877 og h. Hanna f. Eriksen, f. 1879, bosted Såheim.--Faddere: oppsynsmann Berhard Danielsen, fru Julie Danielsen, tømmerformann Karlsen, fru Klara Karlsen.Jeg har ikke funnet noen vielse eller flere barn så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ikke start flere debatter med dette spørsmålet. Da blir det bare rot.Fant fødselen til Lully Helene 20/5 dpt. 20/7 1913 Rjukan, foreldre cementstøper Gustav Andersen f. 1877 og h. Hanna f. Eriksen f. 1879, bosted Flekkebyen 10 (Rjukan). Litt usikker på F'en der. Faddere: vognmand John Hersæther, fru Helene Hersæther, Martin Karsen, Klara Karlsen.Igjen står det at Gustav er født i 1877.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson, Gustaf Son (ogift man)f. 8/3 1877 i Kil, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 19/10 1883 från Berg, Väse, Värmlands län (Värmland) till Stavanger, Rogaland fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 36Emibas emigrationsakt: Väse S 1883 061Dette er den eneste Gustaf. Det var ingen kandidat med V. Han kom med mor, far og 5 søsken. Husker du om din olderfar hadde noen søsken? Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Gustavsen Nordal

Jeg vet ikke om han hadde noen søsken. Det er ingen som vet noen ting om han. Jeg vet litt om oldemor også. Det er noen som sier at hun er fra Oslo mens andre sier at hun er fra Svergie.jeg takker for alle opplysninger jeg får. Dere er flinke. Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.