Gå til innhold
Arkivverket

[#39270] Marie Nikolaisdatter Fauske.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Marie Nikolaisdatter, fødd 18.juli 1873 i Søndre Land, senere bosatt i Sogndal, jeg vet hun ble gift Fauske, men ikke med hvem.Finnes det noen mulighet å finne Marie sitt skifte?Mvh.Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har dessverre ikke funnet henne i de registrene jeg har tilgjengelig. Er det kjent nærmere adresse og navn på ektefelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takk for hjelpen Yngve, jeg henviser bare til skifte etter hennes far Nikolai Olsen Hofslund som døde i Sogndal 31.3.1931, der nevnes hun som Marie Fauske, bosatt i Bergen.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Opplysningen om Bergen som siste bosted gjorde underverker!Hun kom fra Sogndal til Bergen i juli 1912. Hun giftet seg hos byfogden i Bergen 11. juli 1929 med kontorsjef Martinus Fauske, født 12. oktober 1864 i Gaular (Indre Holmedal).Hun døde 14. november 1957. Hun hadde ingen barn i ekteskapet med M. Fauske, men fra sitt første ekteskap hadde hun barna: Dagny Kvamsdal, Marie Roll, Leif Mjøs og Margit Ulmo (død før moren, hadde etterlatt seg en datter og en sønn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.