Gå til innhold
Arkivverket

[#39283] Charles K., Arneberg i Solør,


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Kristi (Larsdtr. Kvalvåg) Kristiansen F: 20.06-1893 g.m. Charles K., Arneberg i Solør. Det kan virke som om ektemannen bruker Kristiansen som etternavn. Noen i Solørtraktene som kjenner til disse? Da levde v/skiftettil hennes mor i 1944.(innlegg 39161) mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Kristiansen

At dette ikke virket som det skal har jeg aldri opplevd før, men får beskjed om at det er en feil i Hovedløkka - hva det en måtte bety - beklager det inntrufne.Skal normalt sett gå som smurt å legge direkte lenke til andre Tema som det henvises til, men....Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Problemet oppstår når du har søkt fram eit tema ved hjelp av nr på debatten. I det tilfelle ligg det ikkje henvising til temaet i adresse-vindauget.Viss du i staden søker etter eit ord i overskrifta til temaet og deretter trykker deg inn på temaet, så vil adresse-vindauget vise ei adresse som har henvisning til det spesifikke temaet. Denne adressa kan brukas som lenkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Eva Helene Erntsen

Den siste, Karlot G. Kristiansen døde i 1962 ugift. Så da er det neppe han. Skal sjekke den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Den andre Karlot Kristiansen fra søndre Kveset, kan kanskje være din kandidat. Det står i bygdeboka at han dro til Amerika, men det er jo mulig at han kom tilbake og deretter kalte seg Charles. Det var jo et mer anvendelig navn derover. Noe mer står det ikke om han i bygdeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Takk for hjelp så langt. Fornavnet kan jo også vere Karl o.l. Den du nevner i (10) dro til USAi 1910, men kan ha kommet tilbake. Når ble boka du har funnet det i skrevet? oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Hof bygdebok bind 3 kom ut i 1995, arbeidet med de tre bøkene gikk over en tyveårs periode.Det som er grundig behandlet er gårder som eksisterte før 1900, rene bostedshus o.l. er mindre grundig behandlet. Så hvis noen har kommet tilbake til bygda uten å bosette seg på den opprinnelige hjemgården eller et annet gårdsbruk, ser jeg det som sansynlig at da er ikke vedkommende med i bøkene.Forøvrig finner jeg tre Karl Kristiansen i FT 1900, alle født i 1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Det jeg vet er: Min mor hadde da hun levde brevkontakt med en tante eller søskenbarn som bodde i dette området. Jeg vet at rundt 1980 var hun der for å prøve å finne etterkommere. Disse tregte ikke nødvendigvis bo der 'Charles' kom fra. Får prøve videre, man vet aldrig når man finner det man leter etter:-)) mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Forslag: Du kan fjernlåne (på biblioteket, tar max en uke) Hof bygdebok bind 3 og lese side 378 om familien til han som dro til Amerika. Se om du gjenkjenner noen av navnene som din mor antagelig har nevnt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Ottar Eliassen

Hei. Prøver igjen:Karlot Kristiansen f. 12.06.1884 på Kveset. Emigrerte 1910 over Oslo. Noen som vet om han kom tilbake? Søsteren Otilie f.1880 reiste samtidig. Prøver luke ut kandidater.mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.