Gå til innhold
Arkivverket

[#39300] Kan dette være 'min' Ingeborg Andersdtr. f 1798 Byneset?


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

I FT-1801 har jeg funnet Ingeborg Andersdtr 2 år gml. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11655&gardpostnr=56&personpostnr=1017&merk=1017#ovre>Lenke Er hun den samme som jeg finner vielsen til i 1820 i Buksnes Klokkerbok (1818-1853)nr 6 Lenke Det nevnes der at hun er konfirmert i 1812. Kan det ha skjedd på Byneset? Ingeborg Andersdtr finnes i FT-1865 og FT 1875 for Buksnes. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

Det er nok ikke 'din' Ingeborg du har funnet på Byneset i Trondheim. Din Ingeborg er kommet til Buksnes før 1801, og er å finne sammen med foreldrene Anders Iversen og Karen Jensdatter på Tofte i Buksnes (eg. Toftan i Hol) og broren (min forfar) Ole Andersen (som også er hennes forlover ved vielsen i 1820). I militæreg. oppgis det at Anders Iversen er fra Namdal. -se emne 31370 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Enda en gang har du vært til uvurderlig stor hjelp. En ny brikke i puslespillet om min manns forfedre falt på plass. Henvisningen til tidligere tema var svært interessant lesning. Tusen takk! Tillater meg å spørre om du har funnet ut hvilket prestegjeld Anders Iversen og Karen Jensdatter kom i fra og om de hadde flere barn enn Ole og Ingeborg?Mvh Solveig HanssenPS For nye lesere, beklager, oppdager dessverre først nå at jeg sendte feil side som lenke vedr. vielsen til Ingeborg Andersdtr og enkem. Jacob Johannesen. Rett side skal være 372(nr.6) Forsøker derfor å legge ut korrekt lenke. Lenke DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Magne Bernhardsen

Jeg har dessverre ikke funnet hvilket prestegjeld Anders Iversen og kona kom fra - vi får være på utkikk når det legges ut flere scannet kirkebøker fra Trondheim og Namdal fra rett tidsrom.Etter det jeg vet hadde de bare disse to barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hjertelig takk for opplysningene. Vi får håpe disse kirkebøkene snart er tilgjengelige på nett.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.