Gå til innhold
Arkivverket

[#39312] Knudt Johansen og Anna Andersdatter viet Lindås i Hordaland 1.juli 1781


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Knudt Johansen og Anna Andersdatter ble viet 1.juli 1781 i Lindås i Hordaland.Han var fra gådern Keilen og hun ifra Kaland. Kan nooen hjelpe meg med deres opphav. På forhånd mange takk! mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant en Knud med far Johannes Keilen dpt i Lindås her, LenkeLurer likevel på om han er for gammel til å være den som gifter seg 1781?Du kan søke i samme kilde og muligens finne fler opplysninger her?mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiI bind 1 for Austrheim under gården Kaland, br.nr.2, finner jeg følgende foreldre til Anna.Far : Anders Nilson, født 1717 Hatlevika i Masfjorden og hustru Marta Olsdatter, født 1713 i Kvalvågen. De ble gift i 1743 og fikk 6 barn. a. Brita, f. 1745, b. Dødfødt datter,f.1747, c. Ola, f. 1748 død 1758, d. Nils, f.1752, død 1763, e. Anna, f. 1758, død 1832, neste bruker.Anders var enkemann og var i første ekteskap gift med Brita Magnesdatter Kaland, født 1709. De hadde ingen barn.Lindås har jeg desverre ingen oversikt over og dit må du for å finne Kvalvågen.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har ikke funnet ekteskapet i Lindås 1.juli 1781 i kirkebøer for Lindås, dessverre.Fant den på Fam.search. Der sto ikke opplyst noe om alder eller foreldres navn.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiEn liten feil selvsagt. Keilen kommer under Lindås ikke Kvalvågen. Den er jo i Austrheim.I bind 2 under Kvalvågen finner vi følgende foreldre til Marta:Ola Ivarson, født 1687 Søre Njøta død 1757, og hustru Anna, død 1757.De hadde følgende barn:a. Per, f. 1712, død før 1761, b. Marta, født 1713, død 1764, c. Anders, født 1716, død 1761, d. Brita, født 1718, døde ung. e. Marta (ikke i dåpsregisteret) gift 1743 med Anders Nilsson. f. Jakob, født 1724, død 1757, g. Hans, født 1727, død 1806, h. Brita, født 1729, død 1801, i. Jakob, født 1734.Knut Johansen som ble gift med Anna Andersdatter skal i følge Austrheim boken være født 1755 i Lindås. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mange takk.Til opplysning: Dette er ikke et betalt oppdrag men en tjeneste jeg gjør for en god venn gjennom mange år. Tusen takk Gunn hilsen Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.