Gå til innhold
Arkivverket

[#39318] Etterlysning Nøtterøy-området


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Emilie Torkjelsdtr. S.Kvinge f 2/7-1895 Giftet seg 15/5-1919 i Lindås m/ Lars Johannesen Fanebust f 1879 Han er skipstømmermann. Disse skal ha flyttet til Nøtterøy-området. Noen som kjenner til disse? mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Lars Fanebost er oppført i Adressebok for Vestfold Fylke og Drammen 1939 på Nøtterøy, yrke båtfører, bosted Bolærne.Han er ikke nevnt i adresseboken fra 1959, heller ikke i Nøtterøy bygdebok (Unneberg 1971).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Takk for det Ketil. Bolærene? Kan han hatt tilknytning til Forsvaret/ Kystarteleriet? Finner du noe om konen? mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Hvis han bodde på Bolærne i 1939 må han ha vært ansatt i Kystartilleriet, tror jeg. Da fortene ble opprettet ca. 1920 ble alle som bodde på Bolærne og som ikke arbeidet i Forsvaret flyttet derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Tar med at han var 60 år i 1939. Finner to i 'Dødsfall i Norge 1995' Aage Johan Fanebust 11.10.1924 23.08.1999 1999 3132 M Tønsberg byrett Allis Fanebust 14.03.1927 10.11.1999 1999 3132 F Tønsberg byrett (Konen?) Kan dette vere etterkommere? Etter tlf. katalogen bor det ca.5 Fanebust i Tønsberg området. oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg vil tro at Aage Johan er etterkommer og Allis inngiftet (kanskje Aage Johans kone). Det er jo bare å ringe en av dem du finner i telefonkatalogen for oppklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Ottar Eliassen

Takk Ketil. Beklager at jeg ikke har takket for hjelpen før. Jeg får meg ikke til å ringe, så lenge jeg leter etter slekt, det er ikke sikker de vil ha kontakt. Vist det er vanlig, og at andre har god erfaring med det, så får vel jeg også prøve ;-)) Ellers takk til alle som hjelper. mvh Ottar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

å ikke ringe fordi de kanskje ikke vil ha kontakt synes jeg er en dårlig fremgangsmåte. Kanskje de på den andre siden er overlykkelig for at du ønsker å lære mere om familien deres. En bedre mentalitet synes jeg er å ringe og dersom de ikke vil snakke med deg så legger de på, og da vet du at du trenger ikke prøve igjen.Jeg har generelt sett god erfaring med telefon, selvom folk har slengt på røret ved anledninger for grunner meg ukjent, men da vet jeg jo at jeg ikke trenger ringe dem igjen.Vennlig hilsen, Ken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.