Gå til innhold
Arkivverket

[#39333] Per Hylle Simonsen f 1664 Skien forfedre


Gjest Jan Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Pedersen

Hei ! Søker forfedre til : Per Hylle Simonsen f 1664 Skien gift 1690 med :Katarina Helmer Marcusdtr f 1664 Hilsen Jan pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Hei Gunn Det stemmer, kom videre med Katarina, men ikke Per hylle, har du noe ??? Hilsen Jan.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg har prøvd å finne opphavet til Per Hylle f. ca 1664, men har ikke funnet opplysninger til nå.Har let i skifteregisteret for Skien, og den eneste jeg fant med Hylle som del av etternavn, var denne karen:LenkeVet ikke om det har noe å gjøre med den Per Hylle som vi fant vielsen til.Det ligger en del kilder som du vel har sett under Skien her i digitalarkivet, men du må gå gjennom listene , fo de er ikke søkbare på navn.Skal kikke litt om jeg finner noe av interesse.Mvh. Gunn-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en Peder Simonsen i rett alder i 1666.LenkeHer står ingen forklaring på Hylle-navnet, men det kan være lurt å undersøke dete. ( Peder og Peer, Per) ble ofte brukt om hverandre:Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her dukket det opp en Johanne Persdatter hylle på denne hjemmesiden over kongelige aner:http://members.aol.com/eurostamm/sonja.htmlDu må langt ned på lista ( Under 546 & 547 ) er nevnt Johanne Persdatter HYLLE.Ikke vet jeg om det hjelper noe særlig, men det kan jo være en datter av den du søker etter??Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er nok en variant av Hyll navnet fra Skien:LenkeIkke enkelt dette. Mulig de kan hjelpe deg i lokale historielag i Gjerpenområdet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Hei, har dere sett denne:30770: Simon Lauritzen, borger i Bragernes, 1600-talletHilsen Gunnar Aabøe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Pedersen

Hei Gunn Dette var jo kjempegreier, der var mange fra Holla og Drangedal jeg savnet også Hjertlig takk Hilsen Jan P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Jeg kan bekrefte at Bragernes-borgeren Simon Lauritzen var far til borgermester Per Simonsen. Etter planen vil jeg komme med en liten artikkel om det jeg har funnet om denne familien 'en gang'.Per Simonsen er ved enkelte anledninger omtalt med tilnavnet Hylle, og flere av hans barn brukte navnet som familienavn. Men jeg har ikke klart å finne noen forbindelse mellom ham og de familiene med opphav i Holla som også kalte seg Hylle, her dreier det seg sannsynligvis om to familier som har tatt i bruk samme navn.Den store uløste utfordringen jeg har, er å finne foreldrene til brødrene Hans og Siomn Lauritzen. jeg har en mistanke om hvem det kan være, men den er såpass 'kilen' at jeg går ikke ut med den uten håndfaste bevis.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.