Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Espen Grønna Brataker

[#39337] Embrik Syversen, uekte barn født i Gol

Recommended Posts

Hei!Embrik ble f. 23 des 1817 og døpt 12 jan 1817 i Gol. Foreldrene var Ingeborg Syversdtr. fra Plassen under Løstegard og Syver Knutson fra Haugen under Olsgard. Jeg har funnet Ingeborgs foreldre, men leter nå etter Syver sine. I FT1801 finnes det to kandidater som jeg tror kan være han:1. Hougstad, Gol: Syver Knudsen, 16 år, ugift, Betler, vanfør.2. Lougmansgaard, Gol: Syver Knudsen, Deres børn, 6 år, sønn av Knud Syversen og Guri Aadssdtr.Jeg håper noen klarer og hjelpe meg med dette, kanskje med søk i Gol Bygdebok. Takker på forhånd for hjelp!Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olav Åge Strøm

I Boka om Gol bind VI side 329 Haugen u. Olsgard står omtrent som følger: Knut Syverson Veahøle øvre Sagabråten f. 1765 d. 1818 g.1790 m. Guri Oddsdtr. Røysen f. 1768 d. 1851. Om barn nr. 2: Syver Knutson f. 1793 d. 1859 Det er vel disse du søker etter. M.v.h Olav Åge Strøm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha!Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.