Gå til innhold
Arkivverket

[#39337] Embrik Syversen, uekte barn født i Gol


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Embrik ble f. 23 des 1817 og døpt 12 jan 1817 i Gol. Foreldrene var Ingeborg Syversdtr. fra Plassen under Løstegard og Syver Knutson fra Haugen under Olsgard. Jeg har funnet Ingeborgs foreldre, men leter nå etter Syver sine. I FT1801 finnes det to kandidater som jeg tror kan være han:1. Hougstad, Gol: Syver Knudsen, 16 år, ugift, Betler, vanfør.2. Lougmansgaard, Gol: Syver Knudsen, Deres børn, 6 år, sønn av Knud Syversen og Guri Aadssdtr.Jeg håper noen klarer og hjelpe meg med dette, kanskje med søk i Gol Bygdebok. Takker på forhånd for hjelp!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Åge Strøm

I Boka om Gol bind VI side 329 Haugen u. Olsgard står omtrent som følger: Knut Syverson Veahøle øvre Sagabråten f. 1765 d. 1818 g.1790 m. Guri Oddsdtr. Røysen f. 1768 d. 1851. Om barn nr. 2: Syver Knutson f. 1793 d. 1859 Det er vel disse du søker etter. M.v.h Olav Åge Strøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.