Gå til innhold
Arkivverket

[#39391] Døde i Bergen: Kaia og Nils Sørbø fra Kinn


Gjest Toril Osther
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Han var skipsfører, 61 år, og etterlot seg enken Kaia Johanne. De hadde gjensidig testament.Kaia Johanne Sørbøe etterlot seg en pleiedatter Karoline, bosatt i London, og arvingene var på hennes side søsken Kristoffer Hopen, Abraham Hopen, død, Bolette Vassbotten, død, Anna Batalden, død, Salomon Hopen, død, Hans Hopen, død. På mannen Nils Olai Sørbøes side: bror Rasmus A. Sørbøe, Oslo, Henrik Sørbøe, død, Inga Myking, død, Lina Andrea Ottesen, død, Marie Haugen, død, Judith Andersen, Laksevåg, og Sigrid Knudsen, Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Tusen takk for svært nyttig informasjon.Er det nevnt i skiftet til Kaia hvilken relasjon Judith Andersen, Laksevåg og Sigrid Knudsen, Oslo hadde til hennes man Nils Sørbøe?Hilsen Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei TorilHar du mer info om familier på Hopen. Jeg arbeider også med navn herifra. Blant annet Samson Salamonsen gift med Elen Marie Lovise Madsdatter og deres etterkommere.Jeg leter også etter informasjon om Andreas Hopen gift med (trolig) Anne Johanne Madsdatter. Har registrert sønnen Abraham Elias født 1882.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Hei Lars, Jeg har ikke mye på Hopen-grenen, det er Sørbøe som er min, eller rettere sagt, min manns familie.Jeg har til nå bare funnet noe småplukk om Kaias søsken: Abraham Hopen, f. 1863, er i Bergen med kone og barn i 1900,Kaia, f. 1866, og hennes mann er også i Bergen i 1900,Kristoffer, f. 1879, bor hos Kaia og mannen i 1900,Salomon f. 1869, er til sjøs med 'Liv' i 1900 (Skipslistene for 1900),Anna Hopen, f. ca 1870, er i Florø i 1900,Hans, f. 1875 er også til sjøs i 1900 og får borgerbrev i Bergen i 1908.Hilsen Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.