Gå til innhold
Arkivverket

[#39414] Ønsker kontakt med slektsgranskere som arbeider med Kinn


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Jeg ønsker med dette kontakt med slektsgranskere som arbeider med Kinn. Jeg har etterhvert samlet en del info. Og har lyst til å sende dette til andre for å se om det er noen som arbeider med de samme personene. Ønsker derfor å utveksle mailadresser.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Mange frå Gloppen 'utvandra' til Kinn, og eg vil gjerne ha opplysningar om dei. Så kontakt meg på aasers@c2i.net om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Hei Lars,Har også samlet mye om Kinn etterhvert, både fra min egen familie og min manns.Mailadressen er: toril_osther@msn.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Vidar

Hei Lars og Toril!Jeg gransker egentlig ikke 'Kinn-slekter'; men har ei Martine Nilsdatter Kinn f. 07.02.1846 i Hurum/Strømm (dpt 13.04.1846) som gift med Einar Olaus Iversen (fra Skogn/Levanger). Einar var en bror av min tippoldefar.Martines foreldre: Nils Larsen Kinn/Kind & Gunhild Aslesdatter. Martine ble gift i Kristiania med Einar Olaus Iversen; og de emigrerte i 1881 til Chicago, USA.Jeg har noe info om Martine & Einar i Chicago. Og er interessert i om dere har mere. Evt om Martines søsken i Norge (bl.a. Lars f. 1849, Oluf f. 1852, Nikoline f. 1854, og Fredrikke f. 1858).Per Vidarper.vidar.bredesen@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har også en del fra Kinn, nærmere bestemt Rekstern, Askrova, Svanøy m.m Kontakt meg på jo.art@online.no Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Sunde

Jeg har særlig om slekt fra Askrova, men også noe fra andre kanter av sognet og er meget interessert i å utveksle informasjon!Adressen er: sigmsun@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Hovudsakleg frå nordlege delen av Kinn (det noverande Bremanger), men også frå andre deler av prestegjeldet.e-post: bgrotle@online.noMvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anja Vingelven

Hei Lars.Eg har ein del fra Kinn, hovedsakleg Eikefjord. Slekter som Hovland, Hopen, Eikefjord, o.s.v.e-post. romagne@frisurf.no. mvh Anja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Horvei

Med en bestefar fra Kinn, Samson Johannes Larsson f.1858, ved FT-1865 på Tonnemslien, er jeg interessert i samarbeide. Har som utgangspunkt en slektstavle (ukjent opprinnelse) for Samson som går tilbake 4 generasjoner. Men mener å ha funnet feil og søker for tiden omkring gårdene Tonnem, Kvalvik og Sundhordvik. Mvh Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg arbeider med utgangspunkt i Alvora, men har òg vore borti folk frå andre stader i Kinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Jeg holder litt på med slekt fra Kinn (Reksten - Eikefjord og Flora mv). Har ikke så mye å bidra med, men ønsker gjerne opplysninger som kan 'tette huller' i min kones anelister. steinylatonlinedotno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsa-Karin Svendsen

Vi var i forbindelse for noen år siden, og jeg er interessert i ny kontakt. Her er adressen min hvis du har mistet den: eksvends@start.no Jeg arbeider over store deler av Kinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Har ei oldemor frå Kinn og har samla litt info - Batalden / Reksta. E-post: ghersvik@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg er interessert i opplysninger om et ektepar, Ane Berentsdatter og Lars Larsen, som flyttet fra Kinn til Askøy/Laksevåg. De er født rundt 1800. affi@online.noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Har noen linjer fra Kinn, deriblant følgende: Enok Jonssen, f. 0 ___ 1766 i Bremnes,Kinn,Sogn og Fjordane, (sønn av Jon Olsen og #ukjent). Han giftet seg med Andrea Gregoriusdotter, gift 15 jun 1794 i Kinn,Sogn og Fjordane, f. 0 ___ 1763 på ukjent sted. Barn: 2. i. Mari Enoksdotter f. 5 apr 1807.og hans etterkommere Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg har flere som har sitt opphav fra Kinn, bl.a. er det en Elias Holm, f. ca. 1865 som ble gift med Henriette Caspersen, f. ca 1861 og bodde i Årstad, Bergen. Muligens er hun datter av Casper Veibrut Ellinsen?Med vennlig hilsenBirger Forsmo birgerfo@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Ang. (20): Enok Jonssen var døpt 20.4.1767. Foreldra var Jon Olsen og Eilin Enoksdatter (død 1780 39 år gammel). Andrea Gregoriusdatter er antagelig hun som er døpt i Vågene 28.4.1764.Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har ikke selv aner derfra, men har hjulpet en venninde og har kommet bort i disse navna: Sundhorvik, Nordal, Syndahl og Tonnum.mvh Kjellaugkellypetit@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Til innlegg 22. Takk til deg Bent. Det var en interessant tilbakemelding. Har du noe mer om forfedrene til Enok ? Mvh Hans G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Grotle

Til innlegg 24: Send en e-post til bgrotle@online.no, så sender jeg det jeg har.Mvh Bent Grotle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.