Gå til innhold
Arkivverket

[#39415] Søstrene Dorthea og Anna Bassøe, misjonærer i India og Japan, 1880-årene


Gjest Kristin Norseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Norseth

Søsrene gikk på misjonsskole i London rundt 1885 og ble sendt ut for engelsk (anglinkansk) Zenana-misjon, et misjonsselskap av kvinner som arbeidet for og blant kvinner. Anna Bassøe arbeidet en årrekke i India fra 1886, søsteren Dorthea i fire år i Japan fra 1888. Jeg er interessert i å få opplysninger om dem. Er også interessert i om det finnes etterlatte papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Det står en god del om søstrene i Norsk misjonsleksikon. Litt for mye til å skrive det av her. Hvis du er interessert så kan jeg fakse deg en kopi eller sende den med posten.mvh Raghild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Norseth

Tusen takk for tipsene. Jeg har tilgang til Norsk misjonsleksiokon, ellers takk for tilbudet, og til arkiv i England. Er opptatt av om det evt finnes mer kildemateriale i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.