Gå til innhold
Arkivverket

[#39418] Antonette Nilsdatter, 12 år, på Bragernes i 1801


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver en Ole Rasmussen som gifter seg her i Slagen med en Maria Nilsdatter:LenkeDet er litt vel langt borte kan hende, men det er den eneste Ole Ras-- jeg finner gift med en Nilsdatter?Har ikke sjekket om det ligger digitale kirkebøker herfra så tidlig?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette paret som gifter seg i Slagen ser ut til å ha fått en sønn i 1814 her:LenkeFant ikke flere barn døpt der, kan det bety at de har flyttet?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Ja, utenkelig er det vel ikke at dette kan være de rette folkene. Men det blir fortsatt vanskelig å skjønne hvorfor moren skulle bruke Maria i 1813 og 1814 ved vielse og dåp i Slagen, men i 1815 og senere, i Solum, konsekvent bruke Netten , ikke sant? Å føde et barn omkring slutten av mars i 1814 og det neste (sønnen Nils)i mars året etter, det er jo fullt mulig. Men det er sannelig ikke lett å se hvorfor de skulle kalle sin førstefødte Andreas?Vi må nok til kirkebok for Sem/Slagen for om mulig å avklare dette nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Er enig i at dette bare er en løs teori, men har ikke funnet særlig mange spor til nå.Sem og Slagen bygdebøker er digitalisert men jeg fant ingen som passet med dette paret som fikk en sønn i Sem.Kirkebøker fra denne tiden er ikke digitalisert det jeg kan se, så da blir det filmruller eller kort i så fall.Ingen enkel leting dette.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.