Gå til innhold
Arkivverket

[#39420] Michael Ursin, fogd i Tromsø og Senja fra 1743


Gjest Linn Moan
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Moan

Jeg vet at han var gift med Clara Malene Willadsdatter Bing, og at han døde i 1749 i Torsken. Han hadde barna Magdalena, Peder, Elisabeth og Willads. Jeg er ikke sikker på hvem som var hans foreldre, og ønsker å høre fra andre som vet mer enn meg. Mvh Linn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Inne på mormonarkivet er det lagt ut en slektsfil på Mikael Ursin. Det er litt forskjellig info der.Flere Bidrag. Under Danmark står Mikael Ursin dpt.7/4 1700 Maribo.Far:Peder Ursin.Under Norge står Mikael Ursin dpt.4/4 1700 Senjen.Far:Peder (Biørnsen?)Ursin f.ca 1673 Danmark? Død 1728 Maribo Lolland Danmark.Og Mor Elisabeth.Mikael ble gift med Klara Magdalena Bing 12/5 1734.Hennes foreldre:Willads Jensen Bing og Magdalena Susanna Lund. Hadsel Prestegård.Det står mye mere under slektsfilen. Se der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Moan

Hei. Jeg er ikke så sikker på at de har rett i de kildene, for da Michael døde i 1749, ble det oppgitt at han var 84 år gammel, og burde derfor ha vært født ca 1665, og ikke i 1700. Lurer på om det er to forskjellige Michael Ursin som er sammenblanda. Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.