Gå til innhold
Arkivverket

[#39434] Rettskrivning her på debatten


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg er forholdsvis ny her på debatten, men jeg har utrolig stor glede og nytte av det materialet som finnes tilgjenelig her. I tillegg sitter det mennesker der ute som bruker VELDIG mye av sin fritid til å hjelpe andre, og som i tillegg gjør det med GLEDE. Dette tror jeg er unikt i verdensmålstokk, og jeg føler meg meget priviligert.Når jeg søker i folketellingene har jeg etterhvert forstått at for eksempel navnet Lars ikke nødvendig ble skevet Lars den gang. Det var mennesker som foretok de tellingene og som skrev de ned. Men dette er noe jeg selvfølgelig innfinner meg med. Det betyr jo ingenting !! Vi har muligheten til å søke på en måte at vi fanger opp disse variantene av navnet. Jeg tror ingen her irriterer seg over det.Men det som virkelig irriterer meg nå er at noen personer i år 2006 saumfarer innlegg her, og ikke er sene om å påpeke skrivefeil.Hva er vitsen? Må man være ekspert i rettskrivning for å kunne delta i denne debatten, eller for den saks skyld; forske i sin egen slekt?Dette er et forum som blir brukt av mange tusen mennesker. Jeg vet at om jeg hadde hatt noen problemer med rettskrivning, og hadde blitt 'hengt ut' offentlig her, hadde jeg aldri brukt dette forumet her.Jeg ber derfor dere som ikke gjør noe annet her enn å 'rette norsken' slutte. Vi som ikke er perfekte har også en plass her!!Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg har laga eit innlegg til deg i ein annan debatt (Anne Randen), men oppdaga no ikveld at eg hadde skrive feil e-postadresse.Eg såg i ein annan debatt at du hadde info om slekta til R.Amundsen. Kan du senda meg ein e-post? mastokktoalfakrøllonlinepunktumnoVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Til innlegg (1): Enig.Lignende har vært diskutert flere ganger her på Brukarforumet. Se Lenke Gjør merksam på at vedkommende som den gang startet debatten ikke hadde til hensikt å pirke i skrivefeil, men kun påpeke at disse to ordene av mange ble brukt om hverandre. Slike debatter bruker fort å spore av, og endel innlegg handlet derfor om skrivefeil.Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Lenker også en annen debatt, hvor enkelte oppfordret til korrekt rettskrivning. Skyldes heller ikke denne gangen vedkommende som åpnet debatten.Artig tema forresten. Lett å 'fyre opp' med. Ikke vanskelig å erte på seg folk heller. Litt liv bør det være, slik at forumet ikke blir altfor tørt og seriøst.Lenke Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Lars Ove W. Kan du vera så snill og senda meg ein e-post?? Adressa står i (2)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.