Gå til innhold
Arkivverket

[#39445] Skiftet efter Christian Meunchhausen 65 skoleholder Aug. 14 1775 KK


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Skiftet efter Christian Meunchhausen 65 skoleholder Aug. 14 1775 KKDøde i Bergen 1668-1815Førenamn Etternamn Kjønn Alder Merknad Adresse Gravlagd År Prestegjeld23562 Christian Meunchhausen 65 skoleholder Aug 14 1775 KKFindes der et skifte efter Christian Meunchhausen, og i givet fald, hvad nævner skiftet?Christian Meunchhausen var skoleholder, kan der siges noget om hvilken skole han var knyttet til?Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det ble holdt skifte hos ham 11. mai 1763, sluttet 19. mars 1764. Da var han fallitt. Mne jeg kan ikke se at det er holdt skifte etter ham da han døde i 1775.Han nevnes ikke, såvidt jeg kan se, i kartoteket til lærer Johannes Haugen, som har gått gjennom arkivene fra biskop og stiftamtmann på jakt etter opplysninger om lærere og klokkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Hans Falch

Tillægsspørgsmål:Christian Munchausens enke Anne Cathrine Dahm død 10. Sep 1784 StM, Bergen.Findes der et skifte efter hende, og i givet fald, hvem nævnes i det? 31605 Anne Cathrine Dahm k 64 Christian Munchausens enke 24-40 Sep 10 1784 StMMvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke opplysninger i oversikten over skifteakter 1782-1796, og dessverre heller ikke i skifteregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Hans Falch

Tillægsspørgsmål til svar 2:Kan der siges noget om, hvad årsagen var til at Christian Meunchhausen gik falit?Var der andre i hans omgangskreds der blev inddraget; her tænker jeg specielt på Johannes Falch?Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.