Gå til innhold
Arkivverket

[#39465] Kjenner noen Godsche Nodemann/Noedmann/Nodermann, Bergen, ca 1778


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Er det noen her på Brukerforumet som kjenner til en mann ved navn Godsche Nodemann (?), i Bergen i 1778.Han har trolig utenlandsk opprinnelse, men jeg finner ingen som ligner i noen tellinger eller protokoller i Bergen før og etter 1778.Nodemann kan selvsagt også ha noe med yrket å gjøre.Mvh-Arnfrid på Bierget-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

På FS får jeg mest treff på NORDEMAN, men også noen få på NODERMAN, og da bl a i Sverige, Finland, Holland og Westfalen, Tyskland.Der er også en familie NORDMAN i Bergen, bl a Michel og Henrich Christianssønner, som er jekteeiere, og Christian som er kjøpmann. Det blir født en Gert NORDMANN i 1751.Det er også en familie GODSCHE/GODISCHE/GODICKE og GOTZOW/GODSAU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Må det vera ein mann? Fann denne mellom døde i Bergen 1668-1815:LenkeKan det ha stått Nædermann, som her vart Nedermann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg var inne på tanken i begynnelsen, men da at det var 'Gedsche Nodens mann', men denne var ny og der er jo jammen flere i strøket, om enn ikke adr står oppført;Cordt Nedermand paa Stølen Des 22 1747 KKMette Maria Nedermand k 49 Jørgen Petersen sal.s ovenfor Steen Kielderen Mar 26 1761 KKGedsche Nedermann 67 pige 23-107 klok 12 slet Jun 20 1781 KK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.