Gå til innhold
Arkivverket

[#39472] Vet du noe om Andreas Johansen fra Helgeland?


Gjest Anita Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Henriksen

Hei Jeg leter etter slekt på helgelandskysten, finner mye, men på et punkt stopper det: Andreas Johansen står oppført som far til Johanna Petrina Andreasdatter f.10.06.1857 Moren heter Oleanna Mathea Pettersdatter f. ca. 1840 og er fra Tjøtta. Andreas og Oleanna ble visstnok ikke gift.Kan noen hjelpe meg videre med Andreas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Hei Lars Ove, og takk for bidrag. Den første lenken er riktig, J P bor hos besteforeldrene sine i 1865, i 1875-tellinga er moren også registrert på samme bosted. Den andre vet jeg lite om ennå, men i 1900-tellinga er hun tjenestepike hos sin bror på heimgården, så det er vel ikke usannsynlig? Men det var denne Andreas da... Der har jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Hei igjen! Nå har jeg vært på arkivet og prøvd å finne mer på denne Andreas, som viser seg å hete Johnsen til etternavn. Jeg fant også ut at han bodde på Sanderø gård da datteren ble født(i 1857). Dette er heimgården til barnets mor, så det er vel å anta at han var dreng der? Håper dette kan bidra til at noen kan komme på noe som hjelper meg videre.. Hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

til siste innleggDet var IKKE barnefaren der, men er bror av moren. Navnet lignet bareBeklagerLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Hehe, nå fikk jeg litt hjertebank ja, men det gikk fort over. Men- det er så hyggelig at folk bidrar, dette er som sagt mitt første tema her på debattsiden. Tusen takk!AnitaPs. Dette virket som en avslutning av tema, det var ikke tanken. Håpet er lysegrønt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.