Gå til innhold
Arkivverket

[#39496] Malene Larsdatter, Spildra i Meløy 1801, f. ca. 1775


Gjest Frank Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Johansen

Jeg er på jakt etter mer info om den 27 år gamle tjenestepiken Malene Larsdatter som er bostatt på Øvre Spildra i Meløy i 1801: LenkeTing tyder på at hun er moren til den Lars Ellingsen som er pleiesønn på gården i 1801.Men hvor kom hun fra? Jeg har søkt i basene for Rødøy her på Digitalarkivet, men finner henne hverken som døpt eller konfirmert. Kanskje var hun fra Gildeskål? Både hennes sønn og hans far flyttet senere dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Kan det tenkes at denne Malena Larsdatter er fra Reinaamoen i Rana? Der er nemlig skifte etter hennes halvsøster, Elen Larsdatter i 1796 i Meløy.Bare et forslag.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Det kan godt hende, Birger. Alle muligheter er åpne.Hvor i Meløy ble skiftet etter Elen Larsdatter holdt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Frank. Malena Larsdtr f1774 Bolga, Meløy Far er Lars Rasmussen f Bolga D1745 Gjertrud Jensdtr f Meløy Rasmus Simonsen f1661 Bolga, Meløy d1752 Bolga Anne nilsdtr f Åbotvik, Meløy d1777 Åbotvik. Jens Olsen. Meløy Marit Willumsdtr Nils Jonsen f 1720 Abotvik,Meløy G1774 d1776 Kirsten Larsdtr f1720 Øvre Tjong, Meløy d1776 Jon Andersen Åbotvik, Meløy Anna Larsen Lars Larsen f 1769 Øvre, Tjong. Meløy,Hans far er Lars Jensen Dette er di navn som jeg har.Håper du sjønner dette . Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.