Gå til innhold
Arkivverket

[#39497] Hvem var faddrarane til Karl Johan Johannesen f. 1888 i Risør?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å få oppgitt namn på faddrane til:Karl Johan Johannessen født 1888 i Risør. Foreldre var Johannes Størksen og Kari Sakariasdtr.Dette paret fekk også dattera Gunda også født i Risør i 1890.Det hadde vert fint om eg kunne fått namna på faddrane både til Gunda og til Karl Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Eg har teke saka opp med SAK og forventer å få svar der i frå med det første. Dersom det likevel skulle vise seg at nokon har info om dette ville eg setje stor pris på å få info om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Aarland

Jeg har fått følgende info fra SAK:Karl Johan sine faddre var:Faren Sjømann Johannes Størksen,Tømmermann Ole Salvesen,Tømmermann Lars Salvesen,Ane Salvesen,Enke Aslaug Kristensdtr. -----------------------Gunda Sine faddre var:Faren Johannes StørksenSjømann Martin Forsberg og hustruarbeider Endre StørksenNikoline Salvesen.Det jeg pr dagsdato kan se er at Endre Størksen var i slekt med både mor og far til Gunda Sofie og Karl Johan. De andre vet jeg lite om. Det er mulig at det er et slektsforhold mellom foreldre og de andre faddernes?. Det kan være mulig at Endre bosatte seg der i Risør, men jeg har info som kan tyde på at han omkom i 1893.Håper det er noen som kan gi meg mer info om faddrene til Karl Johan og Gunda Sofie og om noen av dem hadde røtterne sine fra enten, Tysnes, Fitjar eller Austevoll/Sund.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.