Gå til innhold
Arkivverket

[#39498] Hendrikke Christine Eriksen, f. 1866 i Drammen


Gjest Espen Grønna Brataker
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Grønna Brataker

... ble gift med Thorer Christiansen, f. 1853 i Enebakk. De bodde i 1900 i Buchsgade i Drammen, men flyttet senere til 'Sandstranda' i Krokstadelva. De fikk datteren Klara Charlotte Christiansen, f. 2 jan 1895 i Drammen, d. 1971. Det jeg lurer på er når Hendrikke og Thorer døde, og hvem som var foreldrene til Hendrikke.Takker på forhånd for hjelp!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til 1900-tellingen og familien: LenkeDu finner kan hende flere digitale kilder fra Drammen som er søkbare her i Digitalarkivet.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei EspenFinner henne ikke i kirkebøkene for Tangen og Strømsø, ei heller for Bragernes. Kan hun være registrert i Skoger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I så fall må du lete under Vestfold, Strømsgodset sogn . I Skoger finner jeg en del familier der far heter Erik. Men det er flere å velge mellom. LenkeOm du ikke er sikker på om den Herikke Christine er født på Bargernes eller i Strøsgodset/ Skoger, blir det ikke så enkelt å finne foreldre.Jeg fant ikke noen som passet ved Fam. search, så der er det vel ingen spor er jeg redd.I den familien jeg la en lenke til kommer faren fra Eiker, det kan jo være et veldig tynt spor til at Hendrikke senere flytter til Krogstadelva?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det foreldreparet jeg la en lenke til ser ut til å ha fått mange barn f. i Skoger, nesten alle er oppført med dobbeltnavn.Desverre fant jeg ingen datter Hendrikke Christine, om de da ikke har fått en datter så sent som i 1866, som ikke er nevnt her?LenkeDette ble bare en ren gjetting.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei, og takk for hjelpen! Jeg vet ikke noe mer når det gjelder fødestedet hennes. Jeg tror kanskje vielsen kunne gitt mer informasjon. Kanskje noen her har tilgang til den rette kirkeboken? Deres eldste datter ble f. i 1895 så de ble nok gift noen år tidligere. Takker igjen på forhånd!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.