Gå til innhold
Arkivverket

[#39504] (Anton Normann)Johan Johansen ,Lofoten


Gjest Mary Ann J T Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Mary Ann J T Eide

I fødselsregisteret for sinn sønn så står det: Anton Normann Johan Johansen,f 1879 i Elvegård i LofotenEr det noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Ann J T Eide

ja,det stemme! Men.... Eg har fått en kopi av en fødselsatest! Eg fikk oppgitt feil ÅR på denne personen Fikk også feil dato på sønnen!Så det er derfor eg prøve igjen! Det står Johan Johansen,så har de ovenfor hans navn skrevet Anton Norman-Går då utifra at han har alle disse navnåDet står at han hadde bopel i SaudaOg at han var fabrikkarbeiderDet eg lure på er vel alt egentlig.. Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Ok, så flott at du nå har fått riktig årstall. Jeg kjenner ikke til Elvegård i Lofoten, men mulig et bruk under annen gård ? Mener jeg har sett dette et sted tidligere i ei bygdebok fra Lofoten, men dessverre husker jeg ikke hvor. Har bl a sett på skannede KB Vågan, men jeg fant ikke mannen der med dåp i 1879-80...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Robertsen

Kan det være at denne Johan er født på gården Elvegård i Ofoten, nærmere bestemt på Ankenes der det ligger en gård som heter Elvegård. Du finner gården i folketellingene for 1865, 1875 og 1900.mnh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Ann J T Eide

Er vet ikke noe mer! Det er Elvegård i Lofoten det står-kan jo være en skrivefeil-ikke vet eg!!Eg har har gjort flere forsøk på å finne han -det er mange med det navnet -men det står jo oppført flere navn på denne maen i fødselsregisteret for sønnen! Eg vet ikke fødselsdatoen hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Fint at du fant et bruk ved navn Elvegaarden, Mariann.I hht linken din fra FT1900 ligger det under gnr 21 som vel er Kirkevaag.I FT 1875 er Kirkevåg gnr 21, finner jeg kun 1 kandidat til å være hans far, hvis da Johan er fornavnet : LenkeKanskje noen har litt kunnskap om garden Kirkevaag og underbrukene og deres slekter ?(Ellers ligger Vågan på Austvågøy, og Stamnæs er gardsnavn på Sortland i Vesterålen, Saltdal og Værøy bl a, samt nabokommune til Alstahaug )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Mary Ann J T Eide

Har etter en go`del undersøkelser rundt denne maen funnet ut at han heter: NORMAN JOHANSEN f 1879 d 1953 gm albertine Noen som vet noe-og kan hjelpe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.