Gå til innhold
Arkivverket

[#39507] Sosiale forhold og diverse historiske sider


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore H Vigerust

Hvis du vil lære mest mulig om de sosiale forhold som rådet i Bergen i senmiddelalderen til 1700-tallet, bør du absolutt lese nøye Bergen bys historie, bind 1-2, av hhvis Knut Helle og Anders Fossen. Dernest de ulike bind av Bergen Historiske Forenings Skrifter samt de ca 15 à 20 bindene utgitt av Det hanseatiske Museum i Bergen og småskriftene fra Bryggens Museum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Flott Tore,selv har jeg det meste av de trykte kildene. 'Bergen bys historie' har jeg liggende ved siden av PCen, - den slår jeg opp i nesten hver dag. Men jeg synes det er så viktig å dele med hverandre lenker til alt det som nå også finnes digitalisert, - i den forbindelse kan jo også ditt nettsted, vigerust.net tas med og det som jeg nettopp oppdaget http://www.soga.no/ , selv om det omhandler kun Sunnmøre.Arnfrid i Solen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

At Vigerust viser til dei 'lærde', er ikkje uventa. Nokre av oss andre har jobba med historia med utgangspunkt i undersøkjande journalistikk - og dokumenterbare kjelder. Då vert ho kan hende litt annleis. Men når det gjeld utviklinga av folketalet i Bergen, held eg YN sin teori for mest sannsynleg: LenkeElles er det ei kjend sak at A.B. Fossen si soge om både Askøy og andre ting, ikkje held mål, uansett kor mykje professor han gjev seg ut for å vera/var. Han korkje skreiv om eller visste om jølstringane si innvandring til Askøy på 1700-talet - trass i at det var skrive hovudoppgåve om saka på hans institutt. Dette har han bede om orsaking for og bede meg skrive om i Askøyværingen. Men so langt er eg ikkje komen.Difor treng du ikkje ta alt for 'god fisk', Arnfrid. Vi skriv alle, som best vi kan, om historia slik vi finn ut at ho var. Og i så måte kan du ta soga mi om kolera som eit døme: Den tok det meg tre månader, innimellom alt anna, å finne ut av. Då fekk eg høyra, frå fagfolk: Ikkje meir enn tre månader?!Forstå det dei som kan, men det er forskjell på dei som må levera, og dei som kan sitja og fila på teoriar i det uendelege. Kven som til slutt får rett, er ikkje godt å seia.Eit anna døme er 'den andre strilekrigen' i 1814. Den er det skrive hovudoppgåve om - men er det nokon som med bakgrunn i den oppgåva, skjøner kva som hende då? Eg gjer det ikkje, men arbeider med eit oversyn som kan hende kjem på internett om ikkje alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja, du kan få sagt det, Bjørn. No har det seg slik at eg er ein amatør når det gjeld lokalhistorie og slektsgransking, men eg kjenner problemstillinga du tar opp frå mitt eige fagfelt; FOU - studiepermisjonar og studieopphald, - både her og der og hos den eine og den andre, - men kva får vi praktikarar att for dette. Eg må nok lage mine eigne planar og gjera mine eigne refleksjonar utfrå eigen praksis. Slik er det, men dette vil ikkje seie at eg ikkje har god nytte og mykje glede av å lesa hovedfagsoppgaver innanfor lokalhistorie og slektsgransking. Så eg seier med Ole Brum; 'Ja takk, begge deler!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.