Gå til innhold
Arkivverket

[#39510] Dødsprotokoller Modum 1922- Anette Olsdatter død 1.11.1922 på Geithus


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Jeg søker etter mulige adresser og navn på sønner og døtre til denne damen. Hun var gift på Norderhov med 1. Erik Gulbrandsen Gjeldeeiet. Han var en bror til en av mine oldemødre. Erik døde dessverre altfor tidlig så hun giftet seg igjen senere og fikk flere barn i det ekteskapet. Flere av barna både fra ekteskap 1 og ekteskap 2 reiste , bl.a. i 1907 til Wisconsin i Amerika. Jeg har funnet flere der borte , men mangler ett par. Spesielt en datter. Man kjenner jo ikke til hvilken personer de giftet seg med der borte. Kan hende at noe står i dødsprotokollen etter henne, selv om det nok ikke var noe å skifte etter Anette. Hun bodde hjemme hos sin eldste sønn Gulbrand ved sin død.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Dødsfallmelding fra lensmann i Nordre Modum 1/11 1922. Dagarbeiders enke Annette Gulbrandsen Gjeithus, født 29/6 1852 er død.Hun etterlater fra 1.ekteskap med Erik Gulbrandsen,som døde i 18831.søn Gulbrand Eriksen, 45 år, Modum2.datter Olava, 43 år g.m. Alfred Amundsen,USA3.Hovard Eriksen, 41 år, USAFra 2.ekteskap med Syver Gulbrandsen,død,4.datter Marie, 32 år, g.m. Alfred Nacking,USA5.datter Karoline, 30 år, g.m. Karl Larsen, Kr.a6.søn Gunvald Syvertsen, 29 år, USAMvh. Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Dette var meget nyttig. Tusen takk!!!Jeg har funnet Gunvald død i Wisconsin. Men var meget interessert i hvem Marie var gift med. . Olava's mann fikk vi også kjennskap til.Supert!!mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Da har jeg kontroll på alle utenom Marie. hun reiste bort i 1907, sammen med Gunvaldog halvbror Hovard. Det vil da rimelig sikkert si at hun giftet seg der borte. Men navnet Nacking er det ingen som bruker der. Finner i hvertfall ikke på Social security. Kan det stå noe annet, litt vanskelig skrevet. Jeg kjenner jo til at du er god på å tyde skrifter/tegn, så spørsmålet burde ikke ha vært stillt , men jeg gjør det allikevel..Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Arne Vik

Hei TormodEr det disse som i 1900 er på Bergja under Egge det er snakk om. Lenke Navnene passer i alle fall selv om Marie her er noe forvansket. Deres alder stemmer ikke helt med det som er oppgitt i dødsfallmeldingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Ja, det er det. Jeg registrerer at du er fra Notodden. Min oldemors søster Grethe Gulbrandsen og mann hadde en sønn som reiste til Notodden.De bodde på Tyristrand , plassen heter idag Grethnes , oppkallt etter Grethe. Sønnen het het Emil Ulrichsen.Anette var gift med en bror til Grethe og min oldemor. Han het Erik Gulbrandsen. Erik døde dessverre veldig tidlig , allerede i 1883.Tormodmvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Jeg stusset også på navnet Nacking,men føler meg ganske sikker på at det er det lensmannen har skrevet.Men han kan jo også ha feiloppfattet navnet, slik at du bør lete på litt forskjellige skrivemåter. Når det gjelder alder som oppgis ved i dødsfallmeldinger kan de ofte være unøyaktige.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei Arnt.Her har skriveren gjordt en dårlig jobb. Av omveier har jeg funnet mannen til Marie's navn: Simon Bakeng. Han skal ha kommet fra Follebu i Gudbrandsdalen. Han emigrerte i 1902/03.Jeg har ved hjelp av en meget god hjelper i Amerika funnet familien i 1910 - 20 og 30. Han døde i 1939.Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.