Gå til innhold
Arkivverket

[#39521] Anton Reierstad f. i Ullensaker, senere til Oslo, sersj 1 feltartelleri korps


Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg søker litt om Anton. Han ble født i Ullensaker 1849, døpt 1 jan 1850. Fra Reierstad i Ullensaker.I 1877 giftet han seg på Grønland, Oslo med Christine Christiansen. Antons foreldre var: Kjøstel Nilsen f 1797 Vinger, hedmark og Johanne Arnesdatter 1821 Brandval, hedmark. De to flyttet til Reierstad.Men, det er Anton og hans barn jeg søker info om. I 1875 var han logerende i Vinkelgate 2, christiania, ugift, jæger.I 1900 var han gift og hadde barn. Eriksgate 8, christiania. da var han haantverkssersjant ved 1 feltartellerikorps.I 1900 hadde de barna:Anna f 8/10-1883Alfred 4/3-1888Jenny 30/10-1892. Alle med etternavn Reierstad og alle f. i christiania, men vet ikke hvor.Det jeg så lurer på er: 1. Hvor lenge ble Anton og Christine værende i Eriksgate ? Scannede kirkebøker for Kampen er jo tilgjengelig slik at jeg burde ha funnet sønnen Alfreds konfirmasjon. Så langt har jeg ikke funnet det.2. Hvor ble det av barna til Anton og Christine. Giftet de seg (hvor) og fikk de selv barn ?3. Sønnen Alfred, skal en gang ha utgitt en 'slektsbok'. Jeg har spurt etter han som forfatter på Nasjonalbiblioteket og Ullensaker bibliotek, uten resultat. Noen som kjenner til det ?Håper noen har kunnskap eller ideer til meg her. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

På Gamle Aker ligger Kristine, Alfred og ei Else Margrete begravdLenkeI et biografialbum fra 1937 om underofficerer ved Akershus Regiment nr.2 1764-1930 står det følgende om Anton Kjøstølsen Reierstad: Født 9.des.1849 i Ullensaker. Sønn av gårdbruker Kjøstøl Nilsen (innflyttet fra Odalen). Skreddersersjant 3.mars 1890 ved 1.feltartellerikorps. Avskjed fra 1.jan.1911 etter ansøkning. Tjenestegjorde i sin tid endel år ved garden i Stockholm.Han var skredder ved de militære verksteder,før han ble ansatt som håndverksunderofficer,og fortsatte ved samme verksteder igjen etter avskjeden som underofficer til henimot sin død. Døde 24.aug.1935 i Oslo.Det er bilde av ham i full uniform i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Tusen tusen takk for et superraskt svar. Dette bildet skulle det være moro å få tak i. Anton er bror til min oldefar, og det har vært en gren av slekten som til nå har vært vanskelig å finne noe. Moro når det nå i det siste har begynnt å løsne litt.Tror du at denne boken er til låns via biblioteket ?Stod det noe om barna der ?Dette var utrolig moro, så igjen stor takk. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Veldig snillt av deg det. Email: alenehagen@hotmail.com. Eller: Hammerdalen 4, 1597 Moss.Else Margrete som ligger på samme plass på Gamle aker, er vel kanskje Alfreds søster skulle jeg tro. Kristine er jo mor. Dette var bare så moro å finne.Igjen, stor stor takk til deg. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Til Carsten. Vil bare si at jeg fikk bildet i posten i dag, og er allerede nøye studert. takk for at du tok deg bryet med å gjøre det for meg. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.