Gå til innhold
Arkivverket

[#39525] Bertinus Viborg Sørensen, født 1892, finnes ikke på 1900-tellingen?


Gjest Kristin Skår Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Skår Sørensen

Min oldefar, Bertinus Viborg Sørensen, født 1892. Vet ikke hvor han ble født, men har blitt fortalt at han kanskje ble født i Telemark. Han giftet seg med Gudrun, f.Baartvedt, og de bodde forskjellige steder i Hordaland. I perioden 1918-1921 bodde de i Skålvik i Fjell kommune og fikk barna Astrid(1918), Sverre(1920) og Torleiv(1921). Senere må de ha flyttet et annet sted og fått barna Dagmar, Lilla, Valborg, Alf og Gunnar. Men jeg finner ingen som heter Bertinus Viborg Sørensen i folketellingen. Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Du bør ikkje gå ut frå som sikkert at han hadde dette namnet i 1900, sjølv om han brukte det seinare. Her er litt som stemmer, men -- Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du bør prøve å finne vielsen mellom Bertinus Viborg og Gudrun.Jeg ville begynt med Fjell og Akerø (Aukra), der prestedatteren Gudrun er i 1900: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Skår Sørensen

Takk for tipset! Problemet er at det ikke ligger kirkebøker for den perioden på nettet. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Har du sett denne? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=33158&sok=mai+berggren&startnr=&antall=&spraak=&nr=10&antinnlegg=14#anker>Lenke Kanskje de kan hjelpa kvarandre. :-)Men med bakgrunn i inlegg 12, (Gudrun g. Odda)fann eg denne karen gravlagd der:Lenke Er dette oldefar din? Kan han til dømes ha 2 fornavn? Eller kan det vera ein bror? Ser denne karen er født i Risør. Fann han diverre ikkje i 1900, men ser at Risør er ein av dei stadene som har manglar i den teljinga. http://digitalarkivet.no/1900/mangler1900.htmFann dottera Astrid (nr. 21) konfirmert i Odda:LenkeSonen Torleiv gravlagd i Fjell:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Skår Sørensen

Tusen takk for hjelpen fra alle! Tror det kan være han siste som jeg fikk tips om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.