Gå til innhold
Arkivverket

[#39529] Oppslag i bygdebok for Vågå(Sel?) Oppland.


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Desse to(og iallfall ein son)fær til Amerika: LenkeSkulle gjerne visst kva som står om dei, og også om sonen Ole gm. Kari (Olsdtr?)Eg har _alle_ opplysningar av interesse frå Am.(har også funne utreisa), men skulle gjerne visst litt meir om dei før dei for :-)Kjenner også til krk.bøkene for Vågå m.m. som er å finna på nettet, men har litt problem med å finna dei der, når eg ikkje har gardsnamn(eg finn Ole, men ikkje kona, heller ikkje Ellef og kona avdi eg manglar gardsnamn).Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kai m kveum

Det finnes ikke noen bygdebok for Heidal, enda. Er litt usikker på Elef Olsen, men tror han kommer fra Fougstadeie. Ved å søke i døpte 1820 kommer det frem en person som kanskje kan passe. Når det gjelder Marit så kommer hun fra Øien Ytre også kalt Killingøien som ligger under Slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Kai, Er da Marit søster til Jakob Stenersen som dreiv Killingøien i 1865, og som var sønnen til Stener Knudsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Min oldefar som med rette var mann for de tre leiemålene, bodde i 1865 på Aamodtsrønningen i Nord-Fron og er da ikke den samme som vist i innlegg 1; Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hjarteleg takk til alle for eit stort engasjement :-)Men kvar vart det av Kari, kona til Ole Ellevsen Berge? Er det nokon som veit noko om henne?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ole Ellevsen var fremdeles ungkar ved sitt tredje leiermål i 1872. Giftet han seg senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Din Ole og Mariann/Kai's Ole er to forskjellige personer. Din Ole er min oldefar. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ketil, For å svare direkte på ditt spørsmål: Han giftet seg ikke etter 1872 da han ble far til min bestefar Iver Olsen Brenden. Min oldefar døde på Storødegård i 1905 etter å ha bodd bl.a. i Ovre Kleiven og på Åmodtsrønningen. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ja, jeg ser nå at sønn av Ellev Olsen var litt i yngste laget til å få barn i 1861 (f. 1847 på Bilbeneie). Ole Ellevsen (f. 1839) var også født på Bilbeneie og bodde der fremdeles ved sitt første leiermål i 1861. [url="http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/ndetal.asp?PT=Dopte&Post=48552>LenkeDet ser ut til at Ole Ellevsen (f. 1847) giftet seg i 1877 med Kari Olsdatter: LenkeHun var 20 år og datter av Ole Syversen. Her er to kandidater:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Nydeleg :-) Sidan Census 1900 har med f.mnd. så ser eg at den Kari f.16.11.1856 er den rette :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.