Gå til innhold
Arkivverket

[#39533] Feil i FT 1801 for Urskog (Aurskog), Akershus


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Søker etter en husmmannsplass som heter Slepa/Sleppa. Prøver med - 'merknad' inneholder, vis - prøver deretter med både slep og sleppa, men får feil. Prøver så Merknad, alle termer - men får bare 'feil finn/string'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du har sikkert søkt på merknad på gardsnivå. Grunnen til at du (og eg) då får feil er at det ikkje finst gardsmerkander for Aurskog. Men merknader om husmannsplassar står ikkje på gardsnivå, dei står som merknad til husmannen; på personnivå. Søker du der går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det forklarer jo problemet, og det var jo synd for jeg prøver å finne en husmannsplass i Aurskog og hvilken gård den lå under. Tror folkene er døde i 1801.Takk skal du ha for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Du finner navnet på husmannsplassene hvis du søker på 'Alle termar' under merkander på 'Nytt personsøk' i stedet for 'Nytt gardssøk'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk Frank. Jeg har prøvet det, men plassen finnes tydeligvis ikke i 1801 av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det vil eg ikkje vera for sikker på. Det er no ein gong slik at det langt frå er gjennomført at plassnamnet står som merknad til husmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.