Gå til innhold
Arkivverket

[#39555] Oppslag i bygdebøker fra Asker/Bærum


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Er det mulig å få hjelp til oppslag?Lurer på om plassene Bremsrud,Drengsrud(Granli)og Hagelund står nevnt i bøkene. Personene jeg leter etter er Kristian Kristiansen f 1861, gift med Christina Augustdatter f 1866. De fikk datteren Anna f 1892.På forhånd takk for hjelpen.Med vennlig hilsen Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bremsrud ligger i Aker, men Brensrud og Drengsrud ligger i Asker. Det finnes en bok som heter Asker, skrevet av Torgersen?, men den ikke god. Hagelund = under Løkke grd. i V. Bærum. Det står ingen ting om dem der. Bærumsboka tar ikke med husmenn o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei Berit!Takk for at du tok deg tid til å svare meg. Bremserud var nok en skrivefeil. Når vi snakker om Bærumsboka, er det den som er delt opp i 3 deler?:o) Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei Nå har jeg kikket i Asker boka skrevet av Halvard Torgersen. Jeg finner ikke dine personer under gårdene Drengsrud og Brennsrud. Men som Berit sier, så er boka heller dårlig, og tar ikke med husmenn. Boka er skrevet i 1916. Granli og Hagelund finner jeg ikke i denne boka.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bærum, en bygds historie er i 2 bind (1920). Bd.1 gårdshistorie og bd.2 kulturhistorie. Men det står ingen ting der.Jeg legger med en lenke til 1900 om det er noen andre som skulle synes det var noe kjent her.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om du leter etter foreldrene hans så finner du kirkebøkene for Asker(Bærum) for 1800 - 1878 i Databasevelgeren.Det er for gjort. Jeg har funnet familien hans tilbake til ekteskap i 1818 og 1820. Bare husk at stavemåtene varierer. F.eks. Christian/Kristian/Xstian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ser at det ser litt rart ut med vielsene i 1818 og 1820 og vil bare legge til at det var besteforeldrene som ble viet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.