Gå til innhold
Arkivverket

[#39560] Inga Nilsen, født i Stavern


Gjest Einar F. Løsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Einar F. Løsnes

Hei! Er det noen som har kjennskap til Inga Nilsen født i Stavern. Hun har en bror, Sigvart Nilsen. Hun fikk en sønn i 1895, så hun er kanskje født omkring 1875 +/-. Inga og Sigvart mistet moren sin tidlig, faren greide ikke å ta hånd om dem. Han var sjømann. De blei adoptert av brannmester Johansen/Johannesen i Stavern. Brannmesteren hadde i alle fall ei datter som het Nora.Håper på hjelp!Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Lars Ove! Ja, jeg har sett dette jeg også, men takk i alle fall for at du prøver å hjelpe meg. :-)Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! Kan dette være dåpen til din Inga: Inga Marie Sex: F--------------------------------------------------------------------------------Event(s): Birth: 02 Nov 1871 Place: Christening: 02 Jan 1872 Place: Stavern, Vestfold, Norway--------------------------------------------------------------------------------Parents: Father: Nils ELIASEN Mother: Josefine TRULSEN Hentet fra familysearch.Samme Inga gifter seg i 1894 med sømand Edvin Andersen i flg lysningsprotokoll for Stavern som ligger under scannede kirkebøker hos digitalarkivet.(fikk ikke lagt inn link) Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg har også sett på det Treje fant, og hvis dette er riktig, er de på Jeløya i 1900: LenkeDe har en sønn Jens Artur født i 94, og en datter Ågodt Lagerta født i 97Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar F. Løsnes

Hei Lars Ove og Terje! Jeg har dessverre ikke navnet på sønnen som er født i 1895. Jeg har også mistanke om at den Inga dere har funnet fram til kan være den rette. Tusen takk for veldig god hjelp.Hilsen Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hvis det er riktig at Ingas foreldre er Nils Eliassen og Josefine Trulsen hadde Inga to andre søstre også.Hanna MathildeEvent(s): Birth: 04 Dec 1870 Place: Christening: 12 Jan 1871 Place: Stavern, Vestfold, NorwayParents: Father: Nils ELIASEN Mother: Josefine TRULSENHun døde kanskje som liten, for det ble født enda en Hanna i 1875:Hanna MatildeEvent(s): Birth: 22 Jan 1875 Place: Christening: 17 May 1875 Place: Stavern, Vestfold, NorwayParents: Father: Nils ELIASEN Mother: Josefine TRULSENLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.