Gå til innhold
Arkivverket

[#39585] Mathilde Sisilie Gustava Hansdatter.


Gjest Turid Horpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Horpen

Er det noen som kan hjelpe meg med og finne Mathilde Sisilie Gustava Hansdatter. Hun fikk et uekte barn i 1869 i Sande.Hun gifter seg i 1874 og da står det at hun født 18 okt 1848 Garder sogn i Vestby i Akershus. Har sett på film fra Ås, Drøbak og Vestby men har ikke funnet henne. Mvh Turid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Horpen.

Til Marie. Du har helt rett, jeg fant det om Vestby i Folketellingen for Sande 1875. Til Kjell. Du er nok inne på det riktige der, har ikke funnet henne i kirkebok for As i den tiden. Takk begge to .Mvh Turid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jarleif Nordheim

Jeg har ingen avskrift fra kirkeboken for Vestby/Garder for denne perioden. Generelt er kirkeboken rotet og mangelfull. VRI har uttrekk fra kirkeboken, men ingen som passer. Har også sett gjennom gårdshistorien, men uten direkte treff. Selvfølgelig en del aktuelle 'Hans'er' men det blir vel et for dårlig utgangspunkt. Jenta kan være født i Garder, men døpt et annet sted. Mange tjenestefolk og husmenn var stadig på flyttefot.Lykke til med videre søk.Mvh Jarleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Horpen

Hei Jarleif. Takk for at du svarte meg. Ja det er litt av en nøtt. Jeg har funnet i Folketellingen Østre Aker 1865 0218 Vålerenga. Hans Haakonsen logerene, spillemann, enkemann 73 år fødested Drabak.mvh Turid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Horpen

Hei Jarleif. Takk for at du svarte meg. Ja det er litt av en nøtt. Jeg har funnet i Folketellingen Østre Aker 1865 0218 Vålerenga. Hans Haakonsen logerene, spillemann, enkemann 73 år fødested Drøbak.mvh Turid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.