Gå til innhold
Arkivverket

[#39649] Hjelp til kirkebokoppslag, Strøm -Odalen, Hedmark, vielse i 1821


Gjest Laila S. Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila S. Hynne

HeiNå er jeg noe fortvilet her jeg sitter. Har gjort en liten brøler. Fjernlånte kirkebøker for Søndre Odal Mini 3 1740 - 1803 (ikke fått ennå), Mini 4 1804-1810 og Mini 5 1811 - 1849.Har sittet i dag og lett etter faddere til barna av et par og skulle også sjekke vielsen i 1821. Så viser det seg at Mini 5 ikke inneholder denne vielsen. Ser nå at jeg også skulle bestilt Mini 6 1814 - 1821.Søker vielsen til Hans Andersen/Andreasen og Kari Sørensdatter 30 eller 31/10 1821. Legger her en lenke til dem i FT 1865 LenkeKunne noen med tilgang til k.b og anledning gjøre et oppslag for meg?På forhånd mange takk.mvh Laila S. Hynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

HeiIkke direkte kirkebok, men inntil videre en god erstatning. Iflg. IGI Individual Record FamilySearch:KARI SORENSDRMarriages:Spouse: HANS ANDERSSEN FamilyMarriage: 30 OCT 1821 Sor Odal, Hedmark, NorwayKolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei KolbjørnTakk skal du ha for denne, da er nok datoen 30/10.Prøver å finne ut hvor denne Hans var fra. Kari har jeg fått plassert i 1801, men ikke han. Finner flere kandidater i Sør Odal, men skulle gjerne visst hvem av dem det er. Derfor kan det hende at jeg kan få noen bostedsopplysninger eller hans fars navn fra vielsen. Fadderne inneholdt ingen med etternavn Anders/Andreassen/døtre.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Viet 30.10.1821 ungkar Hans Andersen 30 år og pike Kari Sørensdatter 24 år. Begge hadde adresse Perstua i 1821. Forlovere var Ole H. Spikset og Paul S. Spikset.Kari døde 10.3.1883 og Hans døde 19.6.1886, gravlagt 30.6., jordpåkastet 4.7. Det er ved dødsfallet oppgitt at Hans var født 1791 på Odals Verk og døde i Perstua.I bygdeboka for Sør-Odal, bind 7 s 298 er det oppgitt at Hans var født 1792 i Strøm. Jeg finner en Anders Jernverket som hadde en sønn Hans f 1792, men hvilken Anders dette var har jeg ikke klart å finne ut av. Håper du ble litt klokere :-)Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei PålDett var jo kjempeflott, tusen takk skal du ha.Jeg hadde død til Hans, men klarte ikke helt å tyde fødested. Så tusen takk for det også.Jeg finner på FS også ei Berthe f. 1790 med far Anders Verket og en Erich f. 1782 med far Anders Verket. Mulig det er samme mannen. Kan se ut som at Berthe kanskje døde før Ft 1801, finner henne i hvert fall ikke i Odal.Det er mulig det er min Hans som er tjenestdreng på gården Spikset Vestre i 1801. Får se om jeg ikke kan finne konfirmasjonen hans. Og når jeg får Mini 3 om jeg kan finne flere spor.Min Hans døper de to første jentene han får for Marthe, så det er mulig det var det hans mor het.Igjen takk for hjelpen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.