Gå til innhold
Arkivverket

[#39680] Født i Gøteborg


Gjest Bjørg Hetland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hetland

Jeg søker foreldrene til Thea Cecilie Engstrøm. Født 25. november 1890 i Gøteborg. Er det noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk. Mvh Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Far Theodor Engstrøm f. 1849 i Ryr i Ælvsborg. Yrke månadskarl. Bor i Landala 1:a qvarteret No 1. I Gøteborg domkyrkeforsamling. Kona er Augusta Agneta Gustafsdotter f.1842 Hanhals i Halland. Barn Anna Sofia Viktoria f.1881. Ellen Elenora f. 1883. Nanny Ottilia f.1886 Fredrik Birgir f.1888 Og Thea Cecilia 1890. Alle født i Gøteborg. Dette er fra 1890 tellingen. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Engström, Tea Cecilia Arbeterska (ogift kvinna)f. 25/11 1890 i Göteborgs domkyrkoförs, Göteborgs och Bohus län (Västergötland)Utvandrad 24/10 1911 från 7 Rote:54, Göteborgs Kristine, Göteborgs och Bohus län (Västergötland) till Stavanger, Rogaland fylke, NorgeKälla: Emibas emigrationsakt: Göteborgs Kristine O 1911 032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Engström, Anna Sofia Viktoria Städerska (ogift kvinna)f. 8/9 1881 i Göteborgs domkyrkoförs, Göteborgs och Bohus län (Västergötland)Utvandrad 17/2 1903 från 7 Rote:54, Göteborgs Kristine, Göteborgs och Bohus län (Västergötland) till Le Havre, Frankrike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Engström, Ellen Eleonora Städerska (ogift kvinna)f. 17/9 1883 i Göteborgs domkyrkoförs, Göteborgs och Bohus län (Västergötland)Utvandrad 19/9 1902 från 7 Rote:54, Göteborgs Kristine, Göteborgs och Bohus län (Västergötland) till Le Havre, Frankrike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Nanny Ottelia f 21.2.1886. Døde 9.1. 1977 i Vestra Frølund. Bodde i Kondensatorgatan 2.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hetland

Tusen takk for hjelpen, Hanne. Nå er jeg et stykke på veg. Kanskje jeg må be om mer hjelp senere. Mvh. Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hetland

Er det mulig å få vite når tid foreldrene til Thea Cecilie giftet seg, og evt. hvem besteforeldrene var?. På forhånd takk. Mvh Bjørg Hetland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Husförhör 1887-94. P. g. a. sidens størrelse er jeg nødt til å stykke opp bildet i flere biter, ellers ville inne informasjonen vært leselig!Her kommer venstre del:

bilete0857.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

I Vest-Sverige er det fire steder som heter Ryr: 1. Läne-Ryr i Göteborg och Bohus län. 2. Sundals-Ryr i Älvsborgs län. 3. Valbo-Ryr i Göteborg och Bohus/Älvsborgs län. 4. Väne-Ryr i Älvsborg.Jeg har sjekket de tre første, det er ingen Theodor f. 1840 der. Den 4. har ingen kirkebøker på Genline rundt 1840, det kan være at församlingen har blitt slått sammen med en annen. Du burde undersøke dette nærmere og sjekke kirkebøkene fra dette stedet, jeg tror at Väne-Ryr kan være rett sted når han ikke finnes i noen av de andre. Lykke til!Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Jeg har nå sjekket en avskrift av kirkeboka for Väne-ryr (www.slaktdata.org), og har heller ikke der funnet Teodor. Kanskje det kan hjelpe å sjekke flere forskjellige kilder for å se om de gir andre opplysninger enn de vi til nå har.Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Espen Hvilke fødtselsdato søker du på? Namnet fram till 1885 Ryr (i Lane härad) eller Norra Ryr, från 1885-04-17 Lane-Ryr. Han er oppført som født på Ryr 1849. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Namnet fram till 1885 Ryr (i Valbo härad), från 1885-04-17 Valbo-Ryr. Dette var Ryr jeg mener det er. Så på feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Jeg så på fødselsdatoen som står i husförhör i innlegg 12. Der syns jeg så tydelig det sto 40 og ikke 49, men når jeg ser nærmere etter, ser jeg at det er et ni-tall (streken under rundingen er jo nærmest ikke synlig). Men dette forandrer jo en hel del! Jeg skal lete på nytt.Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

I Landa kyrka fann man för ett par år sedan unika takmålningar från 14- och 1500-talen, gömda under lager av kalkputs. Målningarna har restaurerats och klassas som konstnärligt högtstående. Hanhals kyrka har en säregen historia. Den gamla medeltidskyrkan ansågs förfallen och i slutet av 1800-talet byggdes därför en ny kyrka i Hanhals. Den brann dock ner redan 1936. Då beslöt man att restaurera den gamla medeltidskyrkan. Resultatet blev en av Hallands vackraste kyrkobyggnader. Ruinerna efter den 'nya' nerbrunna kyrkan kan man se invid Varbergsvägen. På Hanhals kyrkogård finns 'kungsbackagummans' grav. Hon var en s k klok gumma, som levde och verkade i Kungsbacka 1824-1904. En staty av Kungsbackagumman står i Stadshusparken i Kungsbacka.Bare et lite utklipp om kirken der de bodde. Han har flyttet til sin kones hjemsted i Kungsbacka kommun. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.