Gå til innhold
Arkivverket

[#39684] Ole Evensen f.1812,Lier/Maren Rasmusdatter f.1821-1889


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Hei! La innlegget mitt feil inn på arkivforumet,men legger det inn her på brukerforumet også. Ole Evensen f. 1812-død? gift med Maren Rasmusdatter f. 1821-1889 Begge født i Lier Barn: Randi Marie f. 1845 tvilling med Ellen, Matea Birgitte f. 1848, Christian f. 1850, Lars f. 1853, Hans f. 1856, Maren Olava f. 1859, Marthe f. 1861,Ole f. 1863, Karen Elise f. 1867. Vokste alle opp? Giftet de seg og med hvem? Ellen og Maren Olava har jeg funnet ut av,men mangler de andreWenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Berit!Dette var spennende.Jeg har lett etter en forbindelse mellom denne familie og en Magnhild Therese (Andersdatter) Haarberg, f. 1896,Asker.Hun var verge for min mann da han ble alene på sin 18 års dag og den gang ikke myndig,men han husker ikke hvilken forbindelse fam. hadde til henne.Ole Olsen har også tatt navnet Haarberg.Ja,han har til og med en datter som heter Magnhild.De bor også i Markveien hvor flere av slekten senere har bodd. Tusen takk for hjelpen og hvis noen har noe mer tar jeg gjerne imot hjelp.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Wenche Waler

Hei!Hvem var foreldrene til Ole Evensen f. 1812,Lier? Er usikker på om faren het Ingebretsen eller Engebretsen. Moren het Marthe Olsdatter f.ca 1776Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei igjen!Jeg har funnet en Even Ingebretsen og en Even Embretsen på Hennumeie i Lier. De har begge en kone som heter Marthe Olsdatter og en sønn som heter Ole.Ganske forvirrende? Vet heller ikke hvem foreldrene til Marthe Olsdatter er og hvor hun ble født. Takknemlig for hjelp.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.