Gå til innhold
Arkivverket

[#39689] Alexander Leonard 1890 i Sund.Hjelp til å tyde skannet Kirkebok


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har problemer med å lese navn og fødested på moen til Alexander nr.5 samt farens fødested. Kan noen hjelpe? D:\Documents and Settings\Administrator\Mine Dokumenter\URN kb_read.html mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Det ser ut til at dette er: Omstreifer blikkenslager Peder Olai Pedersen f. Hjelmeland og Lovis(d)a Sofie Olsdatter f. Søgne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

De du har funne i 1900 tellinga er nok de samme, og ved nærmere studie av faren sitt patronym ved dåp til Aleksander, så er nok dette Petersen og ikkje Pedersen. Faren heter jo Peder Olai, slik sett er Ole og Olai samme navn. Hvorfor moren har fått navnet Thea er meir vanskelig å forklare, men dette er nok ett kallenavn. Garden Sund er da nabogarden til Børnes der de budde når Aleksander vart født. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg kan ikke finne disse i 1865 tellingen. er det noen som har tips om hvor de kan være gift-var det spesielle steder disse omstreifere vanket på vestlandet? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Eg meiner og trur at Aleksander Pettersen er identisk med 'Sanderen', som sikkert mange her på Vestlandet vil huske igjen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.