Gå til innhold
Arkivverket

[#39696] Hjelp med oppslag? – Vielse i Vestre Aker 21. mai 1882.


Gjest Kolbjørn Næss
 Del

Recommended Posts

Gjest Kolbjørn Næss

Hei.Finnes det noen med tilgang til Kirkebok for Vestre Aker 1882?Ønsker opplysninger om foreldre til brud og brudgom og evnt. andre opplysninger om denne vielse:FamilySearch™ Vital Records Index NorwayOle Jakob JOHANNESENSpouse: Karen Mathea ANDREASDRMarriage: 21 May 1882 Place: Oslo, Akershus, Source Information: Batch Number: M426261 Source Dates: 1879 - 1901 Film or Fiche Number: 255738 Collection Details: Aker, Vestre Aker; Den Norske KirkeKolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Helge R. Næss

Kom tilfeldigvis over din forespörsel idag, litt forsinket men:Vestre Aker Klokkerbok 21/5-1882: (er digitalisert ! -Har du ikke faatt noe svar paa dette ?De ble altsaa som sagt viet i Vestre Akers kirke den 21/5-1882 - han var fabrikkarbeider og de var bosatt på Lysager = Lysaker. Mere vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det er synd det tar så fryktelig lang tid å få åpnet disse kirkeboksidene nå om dagen. Jeg prøvde men kom bare til den 1. siden for 1882, der så det ut til at det kun var ektefellenes navn og alder som var nevnt.Tenkte jeg skulle legge en lenke til vielsen med forstørrelse 150 %, men det tok for lang tid å finne siden i dag. Mulig det går bedre senere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om dette kan være ekteparet Ole Jakob Johannesen med hustru her i 1900. De har i så fall flyttet fra Lysaker til Toftesgate? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du den Ole Jakob som jeg fant i passe alder på Fam. s. her hos foreldre på V.Toten i 1865: LenkeSå var det å få dette bekreftet i kirkbøker da. Håper noen kan hjelpe deg med oppslag . Har ikke sjekket om det er digitale kilder her. Så lenge det er så vanskelig å komme inn i de scannede kirkebøker, så trenger du vel hjelp av noen som har bøkene lett tilgjengelig.Mulig at noen også kan sjekke bygdebøker of Hobøl og Vestre Toten. Kan hende de har svar på slektsammenheng her?Lykke til med letingen i alle fall. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

For Hobøl finnes det digitale kirkebøker så her har du mulighet for å sjekke den Karen Mathea Andrasen som ble døpt i 1855 her. LenkeSiden det går så sakte med blading i bøkene i dag, så håper jeg du finner dåpen selv. Det vil nok ta tid , da hun er døpt i november, om Fam.s. har rett. Jeg kom meg fram til døpte i april, men da ga jeg opp.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.